Nu var det inte vilken enskild handläggare som helst som vi talade om utan Datainspektionen och åter - det är nog lagarna som är problemet med ditt sätt att se detta MagnusStrömqvist och inte den övervakande myndigheten. Även jag kan tycka att den lag som Datainspektionen lutar sig mot i deras tolkning känns mycket märklig men dom har bara att följa de lagar/direktiv som våra styrande i Riksdagen beslutar om så det är mot den församlingen din ilska skall riktas.
Slutligen har jag svårt att tolka ditt sista stycke på annat sätt än att du avser mig som person oavsett din passus men detta får jag ta eftersom jag som sagt ogillar generaliserande och raljerande uttalanden som inte kan verifieras vilket vi åter sett exempel på.
Håller dock med dig om att debatten bör återföras till ursprungsämnet så vi får väl se vad fortsättningen blir. Vi har nog ett gemensamt intresse av att de lager som stiftas skall vara vettiga och möjliga att följa och även kontrollera efterlevnaden av för i annat fall är det nog en misslyckad lagstiftning. Som det är idag har ju vi modellflygare stor frihet så det gäller att vi själva ser till att vi får ha kvar den friheten.
Roger