Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: FPV premiär - Titan Tricopter

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard FPV premiär - Titan Tricopter

    Tja

    Blev en FPV premiärflygning imorse för mig. FPV utrustningen är bara påslängd med velcro & ett customdesignat printat snapon fäste till kameran som passar på titanen. Men det fungerade tillräckligt bra för att jag skulle våga testa mig på FPV för första gången.

    vill börja FPV flyga med denna lite stabilare platformen inför racing med min lille krabat som jag kommer posta om senare... Jag har fortfarande lite prblem med flygningen när man inte har tail-in. Jag började ju förra sommaren med min RC premiär, och har inte hunnit med många timmar.... jobb/villa & 3 små blonda ungar... och förståss en "förstående" fru ^^


    Håll tillgodo med de sunkigaste torraste FPV vidsen hittils på tuben
    Ingen editering, helt rått från mobiusen...

    Första flygningen

    Andra flygningen

    Tredje flygningen (en liten roll vågade man testa iaf...


    Och för den observante ser ni att jag inte har någon spotter. Men jag håller mig inom LOS & hörhåll, så minsta tveksamhet = throttlecut & instadive Flyger över vårt flygfält & är TOKNERVÖS :P

  2. #2

    Standard

    Ser jue ut att gå bra det där, skysst fält att träna på

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    38
    Klubb
    Ingen (region JRFK)

    Standard

    Vad använder du för Tail-Servo?

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Sitter ett hitech HS82-MG som är analogt, det funkar bra verkar det som. Men på mina tidigare copters har jag kört digitalt BMS385 som RC explorer "dadde" rekomenderar i nån video. Det servot har fått tokstryk av mig och har övertlevt. Har knappt flugit med HS82-MG så vet inte hur stryktåligt det är, men det är billigt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •