Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

mne: Jmfrelse bildkvalite/upplevelse mellan glasgon

markusbs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlgg
    1 407
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

Standard Jmfrelse bildkvalite/upplevelse mellan glasgon

Hade besk av UndCon hrom dagen och fick testkika genom hans MyVu brillor.
    Min enda erfarenhet titigare r ju mina gamla fatshark aviator med stoooor FOV.

Jag flg inte med Nickes brillor utan tittade bara ut ver kern med dom p.
    Skarpare bild, upplsningen p detaljer var hgre. Eftersom jag inte flg med dom s kan jag bara gissa att grenar och dylikt r lttare att se i dom n mina "suddiga" fatshark med stor FOV.
    Skrmarna knndes dock vldigt lngt borta och sm, fick ingen direkt uppslukande knsla alls.

Just nu, eller nda sedan jag byggde min 250 quad och har brjat flyga tight och busigt, s upplever jag mina FS som otillrckliga. Bilden r suddig, svrt att urskilja detaljer innan det smller. Frgerna r matta och saknar tryck.
    Ett stort trd r inga problem att se, men jag vet inte hur ofta jag missar grenar m.m.
    Oftast vgar jag bara flyga lite snabbare dr jag tidigare rekat i hovringslge..
    Lite trkigt att behva gra s, blir inte s "fritt" att flyga.

Innan nr jag oftast flg plan och vinge ett par hundra meter upp var brillorna skitgoa. Har alltid blivit uppslukad av flygknslan i dom. Jag gillar stor FOV helt klart.

Ni som testat flera olika glasgon, skriv av er om hur ni upplever bilden och ha grna min 250 mellan buskar och snr i bakhuvudet.
    Vad tror ni skulle passa mig?
    Dom, base, dom HD, skyzone, mfl, mfl, mfl?

Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    394
    Jobb
    Studerande, Elteknik samt Mekatronik
    Klubb
    Mlndal Modellflygfrening

Standard

Jag hade aviators innan jag bytte till FS attitude V2 och dem r ju lite mindre i FOV (35 vs 46) men tycker helt klart att det r vrt det eftersom dem ger skarpare bild.

Tycker dock inte om gummilsningen runt gonen, dem gr ont efter tio minuter och man kan liksom inte bara rycka ner brilorna nr man startar eftersom gummit lgger sej konstigt (har gtt ver till att starta med den nere pga detta)

Dessutom s har du ju kvar alternativet att kunna justera linserna efter dina gon. Rekommenderas varmt av mej.

Dominator r ju fina och riktigt bra men saknar justeringen fr gona

markusbs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlgg
    1 407
    Jobb

Standard

Upplever du att du inte "flyger med" med bara 35 grader FOV? r dom gamla mer uppslukande?
    Jag vill absolut inte tappa den knslan, den r viktig fr njesfaktorn.

Standard

En bra kamera kan gra stor skillnad. Jag upplever dessutom att det r fattigare bild i 1.3 och 2.4 och har gtt tillbaks till 5.8 gHz i min 250 maskin. S det r inte bara brillorna.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    S lite som mjligt p s lng tid som mjligt
    Klubb
    Letar

Standard

Jag har Predetor V2 och har samma problem med dom som Du har. Flyger runt trd och allt r fridfullt s helt pltsligt s ser man en avlvad gren 1 meter framfr och har inte en chans att vja. Sen r det bara att brja leta delar.

Standard

Helt klart mer knsla med hgre FOV (jag har FS Base och str mig p upplsningen).
    Alla har vl s gott som samma upplsning ocks (?) s det innebr att lgre FOV upplevs skarpare.
    Skarpt eller knsla? Det r frgan... =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

Standard

Nya Dominator HD som knappt kommit ut nnu (?) har bde hgre upplsning och 45 grader FOV enligt
    http://www.troybuiltmodels.com/ns/in...rkcompare.html
    men dom blir betydligt dyrare.

Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    394
    Jobb
    Studerande, Elteknik samt Mekatronik
    Klubb
    Mlndal Modellflygfrening

Standard

Svrt att sga, aviators r ju verkligen svingoa nr det kommer till att vara hgt uppe och bara cruisa runt men sen nra marken genom hinder s blir det ju s dr...

Men det r inte s att jag blev besviken och saknar dem gamla, i dem nya r det bde klarare bild och kvaliten p sjvla brillorna r tusen gnger bttre.

Det enda som jag tycker r lite synd r att linserna p aviators sitter nrmare ens gon s bilden blir stor och nra medans dem nyare r lite lngre ifrn s man ser mera av den svarta kanten runt om. Men tycker det knns minst lika "uppslukande"

Jmfrt med typ predator V2 s r dem helt makalsa. Predator r som att titta p en liten tv lngt ifrn dej i min mening.

Om jag skulle rekommendera ett par s r det Attitude V2 och d med nya trinity headtracker (sinnesjukt bra!!!) och kpa till spironet antennerna och 600mw immersionrc VTx, d har man en riktigt bra setup fr att kra nra (har dock sjlv varit ute runt 2 kilometer utan strre problem med just den setupen)

Dadde rekommendarar ocks dem....

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Frsvarets Materielverk
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Har haft gamla fatsharks aviators och dom har ju stor FOV men ngot oskarpa. Har krt Headplay, stor FOV och skarp bild men oplitliga....Kr Dominator nu, samma fina skarpa bild som headplay men ngot mindre FOV. Men d man nu har krt med dom s vnjer man sig ganska fort. Personligen s tar jag hellre ngot mindre FOV och skarpare bild men det r ju jag det

//Matte

Standard

Mina gamla MyvU original Crystal Black piskar mnga Fatsharks...

Nu har jag bestllt ett par Skyzone FPV s fr vi se hur det blir med inbyggd mottagare p skallen - d kan man kl in hela huvet med en foliehatt och ha som antenn
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

markusbs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlgg
    1 407
    Jobb

Standard

Gtt nicke, har funderat p dom s hojta till nr du har dom hemma och inkopplade s ska jag komma och syna

Standard

Bestllde igr, skickades igr - kan redan spra paketet

Bra service hos GetFPV!

lassebetongs avatar
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlgg
    1 253
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Trans MFK, deshgs MFK

Standard

Flyger som du Marcus med mina ga Aviator. Hller med om att det kan vara ltt att missa tunna grenar ibland. Visst har man klarare och skarpare bild i ett par Attitude, men fr lite tunnelseende i dem pga mindre fov. Kanske bara en vana, men det r svrt att g ner i fov fr mig. Hoppas drfr att nr mina DominatorHD vl dimper ner i ldan (r ca 50 fre mig i kn nu) s skall jag bde se allt samt att frgerna blir lite bttre. Hade alla dagar i veckan satsat p HD just pga strre fov.
    Senast redigerat av lassebetong den 2014-08-08 klockan 13:51.
    //Lasse

Standard

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	fat-shark-goggle-comparison_2.jpg 
Visningar:	326 
Storlek:	37,2 KB 
Id:	46939

Standard Jmfrelse bildkvalite/upplevelse mellan glasgon

Funderar p att skaffa goggles att anvnda nr jag flygfotar med min hexa men undrar om det skulle fungera fr mig d jag har ltt fr att bli ksjuk nr jag tittar p fpv filmer p youtube.

Finns det ngon i sthlmomrdet som har goggles, tex fatshark som man kunde f testa lite och se om det skulle fungera fr mig?
    Senast redigerat av Reine den 2014-08-17 klockan 14:30.

Standard

Jag blir ocks ltt ksjuk men efter att man vant sig med bilden (tar ngra minuter) och inte flyger ryckigt och vingligt s har jag inte haft problem. Anvnder FatShark Base med 45 graders FOV (tror det var 45). Men om man r ksjuk fre man flyger FPV, s herrejsses va man blir snyrri bollen. :-D Blev det tv ggr nr jag slngde in allt i bilen och for runt och letade efter nt frnt stlle att flyga vid. Huvudet gick som en radar s jag vart ju yr fre jag hittade en plats.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Reine Visa inlgg
    Funderar p att skaffa goggles att anvnda nr jag flygfotar med min hexa men undar om det skulle fungera fr mig d jag har ltt fr att bli ksjuk nr jag tittar p fpv filmer p youtube.

Finns det ngon i sthlmomrdet som har goggles, tex fatshark dominator som man kunde f testa lite och se om det skulle fungera fr mig?

Har tittat och lst en del om den nya HD versionen s den r jag i s fall intresserad av.

Fr flygfoto kanske det skulle vara bttre med "Pirate eye" s slipper du bli ksjuk.
    http://www.fpvhobby.com/184-pirate-eye-lcd-goggle.html

Standard

Ser intressant ut, har letat efter nt liknande men inte hittat nt. Synd att det var slut p lager...

MagnusStrmqvists avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    372
    Jobb
    Teknisk sljare
    Klubb
    Hka Halmstad

Standard

Testade Headplay idag, hade plockat upp ett begagnat par! Jesus vad bra de r! Skrpa, kontrast och djup! Helt annan knsla n Fatshark Attitudes som jag testat.
    PMa om du vill kpa/byta
    Seglare: DSG 4,5m seglare, Super Hype AVA 4m, AVA 3m
    Bensin: 104" Xtreme Composites Edge m 128cc DLA boxer+rk
    104" Krill Sukhoi 29 100cc DA twin, Mercury
    88" Krill Katana 55cc DLE, 88" EF Edge 50cc DA
    67" P-47 m OS 155 fs
    El: PA Extra, FMS 1700mm Mustang med RCSound, 83" EF MXS
    Metanol: P-47 20cc ASP fs, Oxalys m YS160DZ
    Drnare: DJI Mavic Pro+ DJI Goggles
    Radio: Jeti DS-16, Futaba 10J, 6J, Spektrum DX10t, DX8

Standard

Sjlv r jag extremt frtjust i bildkvaliten och synvinkel (70-80 grader) p mina diy goggles, med en 35$ 5" 800x480 skrm.
    Anvnder man hela bildytan (16:9) med en 2.1mm lins s blir bilden perfekt.
    Dock r den varken snygg eller lika portabla som ett par "vanliga" brillor.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •