Reklam

 
Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Raptor 50 & ZYX - alla tips är välkomna

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Raptor 50 & ZYX - alla tips är välkomna

    Behöver hjälp med ett väldigt konstigt fel som uppkommer på min flygarkompis Raptor 50. Han konverterade denna till FBL för någon månad sedan och monterade ett ZYX gyro. Vid första försöket så gick det bra att hovra och även flyga runt en hel tank utan några problem. Under den andra tanken så tiltade helin helt plötsligt snett bakåt utan förvarning och gick i backen. Alla servon fungerade vid inspektion och ZYX:en lös och fungerade som vanligt.


    Vi lagade helin och provade sedan igen med exakt samma resultat. Han flyttade då över FBL huvudet till en annan Raptor 50 med ny elektronik och monterade då samtidigt ett nytt ZYX gyro (S2) och idag testade vi igen. Första tanken gick perfekt. Helin flög som en dröm och det fanns inte minsta tillstymmelse till vibrationer. Även andra tanken gick bra ända fram tills slutet av denna då helin återigen helt plötsligt tippade snett bakåt och gick i backen.


    Frågan är nu vad detta beror på? Vi har gjort allt vi kunnat för att eliminera ev felkällor:


    - Nytt mottagarack (LIPO 2200 mAh)
    - Helt ny 15 A BEC
    - Jordat bommen
    - Monterat ZYX med dubbla dämpargummin samt metallplatta emellan
    - Bytt ut den första gyrot mot ett helt nytt


    Kommentarer kring att ZYX skulle vara ett sktigyro undanbedes då jag själv körde ZYX på båda mina Trex 600 nitros förra året (över 60 liter) utan några som helst problem så jag vet att dom fungerar kanonbra.
    Senast redigerat av waqr den 2014-07-30 klockan 00:31.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •