Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Jag flög metanol, igen! =)

  1. #1

    Standard Jag flög metanol, igen! =)

    Nog är det ju nåt med metanolflyg!!! :-D

    Visst? Visst?

    Började ju med metanolflyg 2007 och sen har det hänt en massa inom RC, hit och dit, helikoptrar, bilar, båtar, multirotor, bensin, el... och ikväll flög jag metanol igen. =) Typ ett år sedan senast eller nåt. Motorn startade så fint så fint (OS Max 55AX) och flyget flög så fint så fint (VQ Models Pilatus Porter PC-6). Är ju hur kul som helst! El-flyg är nog roligt det med, men det är inte samma roliga utmaning.

    Bilder från före flygningen, jag vet att den inte ser så himmelens fräsch ut, den är inte renare idag :-D









    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Det är ju en skalakärra så en del lägger ner jobb på att få dom att se "patinerade" ut. Vädrade är väl den engelska beteckningen ;-) Kunde du köra med skidor nu i sommarvärmen?
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3

    Standard

    Kul. Jag flyger metanol men det börjar tryta med bränsle. Har fått tag på lite mer nitro men sen blir det nog problematiskt om man inte vill köpa färdigblandat.

    Fin Maskin. Jag har den större modellen hängande i taket i väntan på lite reparation.

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Kul. Jag flyger metanol men det börjar tryta med bränsle. Har fått tag på lite mer nitro men sen blir det nog problematiskt om man inte vill köpa färdigblandat.

    Fin Maskin. Jag har den större modellen hängande i taket i väntan på lite reparation.
    Har 5lit nitro till övers som jag kan sälja om du händelsevis bor, har vägarna förbi Åkersberga.
    "Allting beror på allting"

  5. #5

    Standard

    Jag har inget emot att köpa färdiga dunkar, de räcker länge på dessa småflyg.
    Jag flyger nog heli också, men inte så mycket, så några dunkar på ett år är väl det mesta jag flugit.

    Förut hade jag motorn andra vägen, men det funkade så dåligt (fick inte centrum på förgasaren i linje med centrum på tanken). Vände motorn och det går mycket bättre. men det är ju så fult...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Har monterat motorn med cylindern horisontellt i en modell och den sitter lika i två andra som jag övertagit så jag tänkte göra så med mina andra glödstiftsmotorer också.
    Då är det enkelt att få förgasaren i linje med tanken.
    Monterar men den uppockner så säger många att man ska ha varmare glödstift

  7. #7

    Standard

    Kanske jag borde sätta en fyrtaktare i den istället? =)
    Jag har en OS Max 55AX i den nu, vet inte varför för de är krångliga att få gå bra jämfört med OS Max 46AX som jag haft flera av förr. I går när jag flög så ställde jag in en tid på timern som aktiverades vid 25% gaspådrag. Efter jag flugit en bra stund så undrade jag hur länge jag hade kvar, men dah... jag hade flugit rätt länge då på mindre än 25% gaspådrag så timern hade stannat. Haha! ;-)

    Jag hade 4.18V i varje cell i min GensAce 2200 30C 3S efter att ha flugit upp en tank. Haha! Kan ju flyga ett år...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •