Reklam

Resultat 1 till 6 av 6

mne: Nybrjare med ngra frgor.

Question Nybrjare med ngra frgor.

Hejsan, jag tnkte att jag skulle frska mig p denna hobby. Jag har brjat att inhandla en quadrocopter vid namnet I-copter V949. Har ingen aning om det var ett bra "nybrjar" "testa p" hobbyn quadro men s blev det iallafall. Jag skriver ngra frgor hr nedanfr som jag hoppas p att ngon vnlig sjlv kan svara p. (jag vet att jag inte skriver i quadro forumet, men tror att vem som helst p forumet kan svara p frgorna).

Frga 1et str att jag ska anvnda Li-Po ack 3,7V 500mAh. Kan jag kpa vilket sdant batteri som helst och fungerar det d? eller mste det vara ngot speciellt, d jag tnkte inhandla ngra flera batterier fr tycker 8 min flygning r lite fr lite fr att komma igng.

Frga 2: Gr det att anvnda andra ackar med lite mera krm i fr att frlnga flygningstiden, eller fungerar det inte s?

Frga 3: Vad fr sorts laddare kan vara vrt att inhandla om jag fastnar i denna hobby och vill fortstta med olika rc fordon? ( just nu laddare jag frn en vanlig 220volts vggutagsladdare. Och finns det ngot annat som kan vara bra att inhandla som man br ha.

Frga 4: En bra radio r det ngot som skall prioriteras fr mig att inhandla? och kan jag d anvnda den radion till ett gng olika flygfordon? eller mste man d byta ut en massa grejor?.

Slut p frgor fr tillfllet.

Om ni tycker att mina frgor verkar konstiga och tycker att de inte passar in s kan ni ta bort denna trd, men jag hoppas att jag fr svar p mina frgor. // Marcus.

Standard

1, det underlttar om batteri kontakten r samma som originalen och sen ska dom klarar minst 20C urladdning grna mer.
    2, strre batteri ger mer vikt som ger ndrade flyg egenskaper.
    3, det beror p hur stora batterier du ska ladda.
    4, en bra radio r roligare att flyga med, men var noga med att kontrollera att radion passar till dom modeller du vill flyga.
    / Jonas

Standard

men skulle min I-copter f lngre flygtid om jag skulle byta till en kraftigare ack? eller r jag helt ute och cyklar nu ? och var kan ni rekomendera att handla ifrn? r helt ny inom detta s jag har noll koll frutom att jag har frskt att lsa och googlat mig fram.

Reg.datum
    Jun 2008
    Inlgg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Frdiga smcoptrar brukar vara optimerade fr en speciell ackstorlek, s kanske du fr en gnutta flygtid till med en strre ack (om du hittar en som passar fysiskt), men det kan mycket vl bli riktigt kassa flygegenskaper p quaden om det blir fr tungt.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlgg
    Frdiga smcoptrar brukar vara optimerade fr en speciell ackstorlek, s kanske du fr en gnutta flygtid till med en strre ack (om du hittar en som passar fysiskt), men det kan mycket vl bli riktigt kassa flygegenskaper p quaden om det blir fr tungt.
    Okej tack s mycket , d njer jag mig med detta tills jag lr man flyga lite bttre och kper en annan/bttre modell . Men finns det ngot verktygskit som kan vara bra att inhandla som anvnds till meck och byggen?. eller r det bara vanliga sm verktyg som gller?

Reg.datum
    Jun 2008
    Inlgg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Sm verktyg, ja. Man fr vad man betalar fr, s mycket billiga verktyg r tyvrr inte bst. Se till att ha BRA kvalitet p insexnycklar, det sparar mycket svrande med skruvar, jag lovar.

Skaffa en bra ldkolv om du hade tnkt brja bygga coptrar sjlv. Och lr dig lda om du inte kan det.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •