Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Val av hexa till stillbildsfoto?

  1. #1

    Standard Val av hexa till stillbildsfoto?

    Jag har en DJI FlameWheel F450 som funkar bra, men är nog lite överlastad, den har kort flygtid och dessutom inte helt driftsäker vid motorbortfall.

    Är alltså ute efter en enkel flat-hexa som tex kan funka bra med mina DJI 920kV-motorer samt DJI 30A ESCs. Antar att en DJI F550 är enklaste valet då jag redan har 2 röda, 2 vita och 4 svarta armar samt 4 motorer och 4 ESCs. Jag har både 3S och 4S-ackar, dock bara 2200mAh. Har en ZeroTech YS-S4 v2 som jag tänkte skulle duga till detta, eftersom jag bara behöver GPS Hold för att stillbildsfota. Undras om den har stöd för motorbortfall... hm. Har en servo-gimbal som funkar tillfredställande och en 140-grams Canon Ixus 155. Dvs inte värsting-grejer utan bara något att fota med. Borde kanske ha andra ackar, vad passar i så fall denna F550 för det jag ska ha den till? Behöver inte irra runt 15 minuter för att fota lite bilder, så flygtid är inte kritiskt. Använder FPV-kamera med videolänk för att sikta o skjuta.

    Kanske DJI Naza-M V2 med GPS är ett alternativ (har pillat på ZeroTech, APM och KK2 hittils)? Kanske Naza-M Lite eller till och med V1 kunde duga?

    Alternativ 2 kunde ju vara nån helt annan flat-hexa, Tarot eller nåt? Men med samma hårdvara? Uppfällbart landställ skulle vara coolt förstås, speciellt om benen blir i vägen.

    Förslag mottages glatt! =) Är inte ute efter en professionell dyrgrip. Inte ens krav på nya grejer, beg funkar bra det med.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Hej, jag har en tarot fy 680 med 630kv tmotorer och naza v2 med gps. Skicka pm om det är intressant..
    Mvh Henrik
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  3. #3

    Standard

    För just stillbildsfotograferingen tänkte jag ha en dedikerad enkel standard multicopter (istället för min DJI F450).
    Det lutar helt klart åt följande setup:

    - DJI FlameWheel F550-ramplattor
    - 6 st Svarta armar
    - Landställ
    - 6 st DJI 920kV-motorer
    - 6 st DJI 30A Opto ESCs
    - ZeroTech YS-S4 v2 Flight Controller med GPS och PowerModule, inte Power Distribution Board.
    - 2-axlig servogimbal (jag har en redan klar med servon, behöver ej borstlöst för fotografering)
    - Canon Ixus 155
    - Avtryckar-servo blir enklast
    - Ack... klarar setupen 4S? Annars blir det 3S.

    1. Vad ska man ta för landställ till en F550 så man slipper ben i fotografierna?
    2. Vad för ack räcker bra till denna?
    3. Något annat jag missat? Vet att jag det finns bättre grejer, men jag ska bara fota och jag har redan två DJI F450, därav tänkte jag det kunde vara bra med samma saker i denna (nästan).

    Vem säljer DJI F550? Kanske klarar mig med beggade grejer...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Standard

    Varför ha två hexa ... Funderar på att ha en enda hexa för både foto och film (två olika kameror). Blir annan tråd med annan rubrik...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    66
    Jobb
    Ica
    Klubb
    finns ingen i närheten :/

    Standard

    Skaffa en statosnapper eller va den het så kan du växla mellan film å foto på kameran
    Using Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •