Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Köpa från utlandet

  1. #1

    Standard Köpa från utlandet

    Nån som köpt tex Dji phantom 2 på tex Ebay, lönar det sig mm, ligger i startgropen för att byta upp mig.

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    När jag kollade för några månader sen skiljde det ca 1200 kr mot svensk butik , så man får värdera följande , dels är det ofta 3 veckors levtid och om det blir något garantifel lär det bli svårt om man handlat från Hongkong , jag handlar från Tyskland och England en del från seriösa firmor Quadcopters och Globe flight , ibland är det nån 5 hundring billigare eller så är det helt enkelt så ofta att inga svenska leverantörer har prylar hemma som jag vill ha tex graupner proppar eller DJI OSD osv.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Standard

    Jag kom fram till samma slutsats att det skiljer för lite i förhållande till problem som kan uppstå vid krångel, så nu har jag köpt mig en Phantom 2 av en lokal handlare för 5700 kr, tycker jag va rätt bra pris ändå.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag handlar från getfpv, range video och ready made rc i USA. Alla 3 har lysande bra support, har massor av prylar som inte går att få tag på här hemma (tex 5" copterproppar), och de är oftast billigare även med tull och moms.

  5. #5

    Standard

    Grattis till Phantomen

    En stor sak för 5000Kr och uppåt hade jag nog också försökt handla inom Sverige från bra butik. Blir så himla meckigt att skicka tillbaks stora dyra saker om det inte funkar som det ska.

    Vanligtvis köper jag från RMRC dock. Dom har så stort utbud och billig frakt som alltid tar runt en vecka.
    Ett exempel på fraktkostnad. Billigt !

    1 x RMRC GO-Protector (TM) for HERO3, 3+, by 3D Shellz (GP3-LENS-PROTECTOR)
    Lens Option Linear Polarized and Clear Lens (1ea) with Screws (4) $14.98
    ---------
    Sub-Total: $14.98
    USPS (First-Class Mail® International Large Envelope): $2.11
    Sales Tax: $0.00
    Total: $17.09

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag håller med om att man riskerar mindre trassel med svensk butik när det är så dyra grejor. Dock är min erfarenhet av supporten på rmrc och range video så bra att jag nog hade vågat ta sådana beställningar där också.

    (Det har jag förresten gjort: Jag tog mina headplay-brillor från range video.)

  7. #7

    Standard

    Ok trevligt och bra med den infon för en nybörjare som mig

  8. #8
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Vanligtvis köper jag från RMRC dock. Dom har så stort utbud och billig frakt som alltid tar runt en vecka.
    Blev glatt överraskad när jag idag fick grejor från dem tog precis en vecka och billig frakt
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Snabbaste leveransen jag fått från rmrc med standard billigaste frakten var en beställning jag kastade in fredag kväll kl 20 svensk tid. Hade grejorna på onsdag lunch.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •