Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Flair Hooligan

  1. #1

    Standard Flair Hooligan

    Vad har jag för nått i garaget?
    Ca 135 spännvidd i bakkant
    Ca 110längd.
    OS Max 46 i nosen.
    Profilerad stabbe.
    Abachiplankad frigolitvinge
    Klädd med solartex.

    Har fått svar nu. Det är alltså en Flair Hooligan.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P3090139.jpg 
Visningar:	922 
Storlek:	64,8 KB 
Id:	44330Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P3090141.jpg 
Visningar:	366 
Storlek:	80,5 KB 
Id:	44331Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P3090144.jpg 
Visningar:	1087 
Storlek:	84,2 KB 
Id:	44332Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P3090146.jpg 
Visningar:	1028 
Storlek:	92,2 KB 
Id:	44333
    Senast redigerat av Pumpe den 2014-03-18 klockan 19:05.

  2. #2

    Standard

    En WOT?! Nej inte vet jag... en lokal flygare har nåt som liknar, gammalt välflygande flyg.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Liknar mycket på den där WOT
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	t01.jpg 
Visningar:	257 
Storlek:	210,7 KB 
Id:	44334
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  4. #4

    Standard

    kroppen ser lika ut men inte resten.
    Kommer inte ihåg vad byggaren sa att det var men den ska tydligen flyga väldigt bra, sakta som snabbt.
    Väldigt duktig är han på att bygga

  5. #5

    Standard

    ser att min bild är lite otydlig men det är rätt stor skillnad på spännvidden i bakkant. Man ser på stabben att den bli bredare bak och så är vingarna också

  6. #6

    Standard

    Bägge är hembyggen och jag vet att vår lokale förmåga inte alltid följde ritningarna när något gick att göra bättre. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Standard

    Inga fler idéer?

    när jag söker på WOT hittar jag ingen bild med likadan vinge. Det är en byggsats iaf.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Inga fler idéer?

    när jag söker på WOT hittar jag ingen bild med likadan vinge. Det är en byggsats iaf.
    https://www.google.com/search?q=wot+...w=1644&bih=899
    http://www.ebay.co.uk/bhp/wot-4
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  9. #9

    Standard

    Ingen WOT. titta på stabbe vinge och hur bakkroppen sluttar från vingen till fenan.

    Det är mest troligt en Flair Hooligan, men eftersom google e helt värdelöst så får jag inte upp en enda bild på en sån när jag googlar.

  10. #10

    Standard

    Har läst lite om detta plan. Många verkar tycka att den flög rätt dåligt, dock med bra lågfartsegenskaper.

    Flera verkar vara överens om att den går att flyga genom träd med. Någon skrev att han slog av en 5cm gren av en ek och bara behövde byta propeller.

  11. #11

    Standard

    Mot bättre vetande så testflög jag den igår, liftfarligt att som nybörjare testflyga nåt dyligt själv. Var aldeles för mycket utslag på höjdrodret.
    Fast sporre var inte alls roligt på asfalt, men det gnistrade snyggt på kvällen.
    Däremot så an jag också vittna om att den verkar stryktålig. första starten gick av banan i hög fast och den slog runt med en rejäl smäll, inga synliga skador.
    När jag väl fick upp den i luften och lyckas få kontroll så blev det landning ute i bushen, också en rejäl smäll och volt utan synliga skador.

    Var nog oviljan att gå runt i skogen i skymmning och leta efter balsaflisor som gjorde att jag fick tillbaka den på marken hel.

    Började operera dit en styrbar sporre istället så kanske den blir lite snällare i starten, flyttade även länken för höjdroder så det blir lite mindre utslag. Nästa gång få någon som kan testflyga den först så återgår jag till mig trainer.

  12. #12

    Standard

    Nu kanske den ska bli lite snällare på asfaltsbana


    Ska bara ordna fram lite epoxylim.

  13. #13

  14. #14

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Den ser riktigt kul ut!
    Men vingen ser ut som om den ligger uppochner...
    Lägg in 30-40 % expo på höjd och skev, så blir den nog lite snällare runt mittutslaget på spakarna!

    Och var försiktig med gasen...!
    Retroholic!

  15. #15

    Standard

    Vingspetsarna är av en väldigt knepig konstruktion så kameravinkeln på den nedre bilden gör att vingen ser väldigt konstig ut.
    40% expo hade jag men herrn som hade den innan mig hade nog bara dragit ner utslagen på radion men nu har jag flyttat länken på höjdrodret så den får lite mindre utslag. Ska be någon att testflyga den och se om det behöver justeras ytterligare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •