Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Svårinställd motor

  1. #21

    Standard

    Aceton, bra tips, sätter på inköpslistan. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22
    raz3tecs avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Inlägg
    19
    Jobb
    RMIG Sweden - Stansautomat operatör
    Klubb
    Brännebrona FK

    Standard

    Hej.
    Tänkte jag hör mycket om tomgångsnål och "normalgångsnål" men finns bara 1 nål att ändra på min rossi. Eller finns det något mer att skruva på?

    Känslan när man hittar tillbaka till flyget är obeskrivligt!

    # Sbach 342 2.2m
    # Extra 300L, 1500mm , OS .55
    # Trainer 65

    Former Aresti Pilot

  3. #23
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 955
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Fullgasnålen brukar vara den med en lång arm, (vänster sida på förgasaren) och tomgångsnålen är troligen en spårskruv på höger sida, "insjunken" i trottelarmen.
    Kan du ta ett par bilder på förgasaren så underlättar det betydligt!
    Retroholic!

  4. #24

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Jepp!
    Tomgångsnålen sitter försjunken mitt emot fullvarvsnålen!
    Sen är det viktigt att köra med 5%-10%nitro och helst lite ricinolja (ca 5%) i soppan då Rossin går bättre på sådan soppa.
    Och som jag sagt tidigare 11x6 APC ,RAM eller Graupner G-Sonic. Inte den gamla grå Graupnersnurran med trubbiga spetsar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •