Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DJI Phantom 2 Vision+ RTF

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard DJI Phantom 2 Vision+ RTF

    Haloj!
    Har kollat runt lite och blev väldigt sugen på att skaffa mig en DJI Phantom 2 Vision+ RTF.
    Just för att kunna flygfilma/fotografera och åka runt.

    https://www.komplett.se/dji-phantom-...-bundle/819238
    Hittade denna på Komplett.se.

    Tänkte höra lite mer angående räckvidd och sådant, man vill ju kunna flyga minst 1 kilometer med den om man vill flyga seriöst med FPV.

    Hur långt tror ni en sådan räcker? Hur är det ifall man flyger i en tätort och det är massor med andra wifi uppkopplingar?

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    I tätort får du inte flyga.
    utanför tätort måste hålla dig så du kan se din farkost utan glasögon, skärm eller kikare

    /Edit
    Flygning på det sätt som du gör i detta klipp är inte ok alls utan är sådant som skapat debatt och problem för oss som vill fortsätta med hobbyn.

    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    Ajdå, det var något nytt för mig.

    Det var ju verkligen tråkigt, hade gärna velat göra fler liknande filmer som jag har gjort där i klippet du länkade.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Enligt specsen så ska den ha en räckvidd på 400m vid fri sikt men eftersom den av någon obegriplig anledning kör radiolänken på 5.8g, så blir det antagligen en bråkdel av detta om det kommer ett träd emellan.
    Det finns så klart botemedel men den är nog mest lämpad för selfies med originalradion :-P

  5. #5

    Standard

    Det var kanske lite i minsta laget :/

    Vad är det som behövs bytas för att kunna få längre räckvidd?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    En radio med uhf-modul och några schysta antenner till videolänken gör nog susen. Med uhf får man praktiskt taget obegränsad räckvidd på rc-länken då batteriet blir den begränsande faktorn.
    Videolänken är lite mer komplicerad att få till

  7. #7
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    man vill ju kunna flyga minst 1 kilometer med den om man vill flyga seriöst med FPV.
    Varför det ? , du kan göra fantastiska filmer även LOS givetvis med FPV för att se vad du filmar
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •