Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Går ej att "arma" quad

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hawkloon Visa inlägg
    Just precis så där har jag gjort, och not ok z berodde på att man ska ha kk:n upp och ner, det löste det men tyvärr samma fel med att inte kunna arma..
    Vad säger du???
    Upp och ner????
    När du gör kalibreringen i menyn i KK2 ska den stå helt plant på samma sätt som den gör då den flyger.
    Jag har tre KK2.0 och samtliga flyger utan problem och är alla kalibrerade med maskinen ståendes plant på landningsstället.
    Just det förfarandet ska vara exakt samma på KK2.1 som du har.
    Sen vet jag inte om det finns någon spärr i mjukvaran som säger att du inte får armera om den är upp och ner (KK2.0 FW 1.6 har inte den spärren) eftersom om du kalibrerar den upp och ner så tror den att den är upp och ner när du väl ställer den
    på rätt sätt igen efter kalibreringen.

    Det jag funderar lite på är det du skriver i något av dom första inläggen att den piper var 5 sekund, är det motorerna eller summern som piper?
    På KK2.0 piper den med summern när det är armerad och med motorerna när man är inne i någon meny.

    Jag skulle förslå att du läser in FW på nytt i koret då något uppenbarligen inte verkar st helt rätt till.....
    Har du någon USBASP för att läsa in ny FW?
    Var i det avlånga håller du till, det låter som att du skulle behöva lite hjälp på plats för att få igång din quad...

    /Jonas

  2. #22

    Standard

    I menyn kan man välja om man vill ARMa via spak eller via brytare. Verkade som att du inte hade kollat in det för att det inte fanns. ?! Har du det på spak så är det bra, har du det på brytare och vill ha det så, så måste du även ha ställt in vilken spak du ska göra det på. Använd spak, det är bättre enligt mig, strömbrytare kommer man åt i misstag.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hawkloon Visa inlägg
    Du menar acc kalibreringen på kortet, det har jag gjort och allt är ok men fortfarande safe..

    jag får ingen respons på motorerna men allt ser bra ut i reciever test
    Problem solved nytt modellminne och ny firmware, tack för alla svar iaf!

    happy flying!

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Vad säger du???
    Upp och ner????
    När du gör kalibreringen i menyn i KK2 ska den stå helt plant på samma sätt som den gör då den flyger.
    Jag har tre KK2.0 och samtliga flyger utan problem och är alla kalibrerade med maskinen ståendes plant på landningsstället.
    Just det förfarandet ska vara exakt samma på KK2.1 som du har.
    Sen vet jag inte om det finns någon spärr i mjukvaran som säger att du inte får armera om den är upp och ner (KK2.0 FW 1.6 har inte den spärren) eftersom om du kalibrerar den upp och ner så tror den att den är upp och ner när du väl ställer den
    på rätt sätt igen efter kalibreringen.

    Det jag funderar lite på är det du skriver i något av dom första inläggen att den piper var 5 sekund, är det motorerna eller summern som piper?
    På KK2.0 piper den med summern när det är armerad och med motorerna när man är inne i någon meny.

    Jag skulle förslå att du läser in FW på nytt i koret då något uppenbarligen inte verkar st helt rätt till.....
    Har du någon USBASP för att läsa in ny FW?
    Var i det avlånga håller du till, det låter som att du skulle behöva lite hjälp på plats för att få igång din quad...

    /Jonas
    tjena Jonas, felet var ett modellminne eller rättare sagt Spektrums model recognition som jag som gammal futaba användare inte kände till. Nya grejer kan ställa till det ibland
    Bindade om och la till ny firmware, en bekant hade dongeln som jag snarast ska införskaffa.

    På semester uppe i norr just nu men sticker gärna ut och flyger fpv ihop när jag är nere i kungliga huvudstaden igen!

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    I menyn kan man välja om man vill ARMa via spak eller via brytare. Verkade som att du inte hade kollat in det för att det inte fanns. ?! Har du det på spak så är det bra, har du det på brytare och vill ha det så, så måste du även ha ställt in vilken spak du ska göra det på. Använd spak, det är bättre enligt mig, strömbrytare kommer man åt i misstag.

    Noted, tackar!

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Vad säger du???
    Upp och ner????
    När du gör kalibreringen i menyn i KK2 ska den stå helt plant på samma sätt som den gör då den flyger.
    Jag har tre KK2.0 och samtliga flyger utan problem och är alla kalibrerade med maskinen ståendes plant på landningsstället.
    Just det förfarandet ska vara exakt samma på KK2.1 som du har.
    Sen vet jag inte om det finns någon spärr i mjukvaran som säger att du inte får armera om den är upp och ner (KK2.0 FW 1.6 har inte den spärren) eftersom om du kalibrerar den upp och ner så tror den att den är upp och ner när du väl ställer den
    på rätt sätt igen efter kalibreringen.

    Det jag funderar lite på är det du skriver i något av dom första inläggen att den piper var 5 sekund, är det motorerna eller summern som piper?
    På KK2.0 piper den med summern när det är armerad och med motorerna när man är inne i någon meny.

    Jag skulle förslå att du läser in FW på nytt i koret då något uppenbarligen inte verkar st helt rätt till.....
    Har du någon USBASP för att läsa in ny FW?
    Var i det avlånga håller du till, det låter som att du skulle behöva lite hjälp på plats för att få igång din quad...

    /Jonas
    japp jag menar att man lätt tror att kk ska ha dekalen uppåt det är ju det mest logiska om man bara tittar på designen.

  7. #27

    Standard

    Rättar min text som hade lite fel, ska vara så här:

    I menyn kan man välja om man vill ARMa via spak eller via brytare. Verkade som att du inte hade kollat in det för att det inte fanns. ?! Har du det på spak så är det bra, har du det på brytare och vill ha det så, så måste du även ha ställt in vilken BRYTARE du ska göra det på. Använd spak, det är bättre enligt mig, strömbrytare kommer man åt i misstag.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #28
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Så du gömmer dig här också Martin
    Allt som krävdes var lite svordommar och lite svett i flygklubbens lokal så gick det att lösa, såg att modellminnet han använde hade några gamla settings kvar för då vi drog upp gasen så gav den även utslag på roder och skev (?) av någon anledning.

    Så nytt modellminne och litet fulhack för att binda om mottagaren så var problemet löst!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •