Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Stabilare Quad? KK 2.0-kort.

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    3
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs modellflygare

    Standard Stabilare Quad? KK 2.0-kort.

    Hejsan,
    Är det någon som kan förklara för mig hur jag får min Quad stabilare i vertikalläge. Den vill gärna gasa till och stiga för att sen "stänga av" och falla tillbaka en bit. Den känns ryckig. Jag gissar att det är någon parameter som ska ändras men jag har inte hittat vad det är jag ska ändra. Förövrigt tycker jag att den flyger bra. Tips tas tacksamt emot :-)

    Mvh
    Lars Dahlström

  2. #2

    Standard

    Det kan bero på att du har vibrationer som stör gyrot...
    Kolla balansering av propellrar och ev. glapp i motorer.
    Jag fick ett liknande problem med ett MultiWii kort när jag hade ett trasigt motorlager.
    Kommer du upp till Norrtälje på flygdagen i morgon kan du ta med dig grejerna så kan vi titta på det.
    /Jonas

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    3
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs modellflygare

    Standard

    Tack för hjälpen i Norrtälje. Börjar med att flasha om till 1.6. Det är 1.2 nu.

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    3
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs modellflygare

    Standard

    Kan meddela att jag har flashat om till 1.6. Blev inte mycket bättre så vi (jag och Johannes) balanserade propparna och vilken skillnad det blev. Nu flög den verkligen stabilt och bra. Fantastiskt kul att så lite (eller kanske mycket) kan göra så att grejerna helt plötsligt fungerar. Balansera proppar verkar vara A och O, skulle jag tro.

  5. #5

    Standard

    Ja, lite obalans kan ställa till mycket för dom känsliga gyrona.
    Härligt att ni löste problemet.

    /Jonas

  6. #6

    Standard

    KK2 ska fästas mjukt men stadigt. =) Då kan man flyga med obalanserade proppar också. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •