Beställde en Black Pearl FPV-monitor som jag fick idag. Tyvärr hade de inga laddare i lager när jag beställde, men eftersom den använder vanliga standardkontakter (rund kontakt med stift i mitten) så tänkte jag att jag säkert har någon som passar. När jag läst på nätet ska man ha 12V/2A, men i manualen jag fick med stod tydligt att man minst ska ha 15V/2A när man laddar batteriet. På själva batteriet står det "INPUT: DC 10V~28V/2A". Vad ska man tro? Någon som har en BP-monitor som kan tipsa om någon bra nätadapter/laddare som finns på typ Clas Ohlson/Kjell? För övrigt hade jag ingen 2A-nätadapter, däremot flera 12V/1.5A. Kan man bränna laddaren om man kör för lågt amperetal? Tycker det verkar lite väl mycket med 2A, med tanke på att batterikapaciteten ligger på futtiga 1Ah. Egentligen borde det väl funka med lägre amperetal, fast att det då tar längre tid att ladda? Laddaren är inbyggd i skärmen, då det är specialanslutning på batteriet - annars hade jag laddat med min iCharger (vilket jag iofs fortfarande kan göra om jag bara skaffar en DC-plugg och sedan köra på Pb-programmet).