Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nybörjar frågor!

  1. #1

    Standard Nybörjar frågor!

    Tjohej!

    Jag har lite frågot ang att bygga egen vs köpa färdig. Jag har senaste veckan varit ute med min Hubsan X4 (H107L) och försökt att få in så mycket flyg tid som möjligt för att lära mig hantera den.

    Tanken var redan från början att X4 bara skulle vara till för att lära mig och sen gå över till en större model. Och där med frågan, köpa eller bygga egen? Jag har försökt att läsa runt på nätet, men har bara kommit fram till att det finns för mycket information där ute. Många tycker att man ska bygga egen för att lära sig reparera och när man väll vill uppgradera så är detta lättare. Vilket jag håller med om.

    Problemet ligger där i att jag verkligen inte har någon koll på vad som funkar med vad, och hur man senare ska bygga ihop allt. Jag är teknik intresserad och kan plocka isär en dator och bygga ihop den igen. Men jag kan inte löda och har noll koll på ström.

    Har försökt hitta några guides som är nya och verkligen går in och säger vilka delar man ska köpa osv men har inte kunnat hitta några alls.

    Jag skulle vilja ha en quadcopter för att filma med en go pro kamera, och vill då få raka skot från kameran så en gimbal känns som ett måste.

    Jag har då tittat på en DJI phantom 2 + gimbal. Men tycker att 8700kr känns mycket och framför allt då man inte kan uppgradera den vid ett senare tillfälle, eller använda sig särkilt mycket utav dess delar till andra quads.

    Eller är 8700kr inte så mycket för det jag vill ha den till. Vet inte vad en egenbyggd skulle kosta för att få samma funktioner och kvalitet.

    Hoppas att någon har några vettiga åsikter.

    Tack på förhand.

    MVH
    Martin E

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Va i din sitts förra året..

    Jag Börja med den här
    http://www.rctimer.com/product_787.html
    sen hobbyking
    Flightcontroll KK2.1
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mel_644PA.html

    sändare Turnigy 9
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Firmware_.html
    Sen par lipos kablar kontakter
    Landa straxt över 2200:- med lite smått o gått till..

    Om du vill bygga eget..

    Annars fråga i köpes o kika på säljes kommer maskiner titt o tätt

    Tog det här med foto inställning på Gopron lätt felvinklad men det är en fast gimbal

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Det många missar i beräkningen är att med phantom så ingår radio. Vilket också är en kostnad. Men i vilket fall jag köpte en dji f450 arf med naza v2 och tarot gimbal. Hade aldrig lött innan men det var inga problem alls. Dji har kanonenkla filmer på hur du bygget ihop spektaklet inkl lödning. Dock triggade detta mig så nu håller jag på och bygger min sjunde multirotor. Den ena mer avancerad än den andra. Tror bygget slutade på 6500kr

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Hampus,
    Står själv i begrepp att ev köpa ett "DJI kit" med F450 och Naza V2 med GPS. Fungerade din såpass bra att du kan rekommendera den ? Kostar ca: 290 £ komplett inkl frakt från England och jämfört med vad en Naza V2 med GPS kostar så är det ju inte så väldigt mycket mera...
    För mig är ju inte radioutrustningen nåt problem för sånt finns det mera än man behöver i byggboa...
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •