Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: OpenPilot vs. Tau Labs

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard OpenPilot vs. Tau Labs

    Tau labs verkar ju vara en fork av open pilot, vilket ingen hymlar om, men däremot ger mig google dålig utdelning på frågan vilken som kan vara att föredra och vilka kort som Tau Labs egentligen fungerar på.

    Någon här som har erfarenhet att dela med sig av?

  2. #2
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    65
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Tau Labs är en fork ja.
    Dom tillverkar sina egna kort, vet att dom hade stöd för CC3D/Revo ett tag men vet inte om dom har det ännu.

    Av egen erfarenhet och att jag sjäv är en del av OpenPilot teamet så skulle jag varmt rekommendera det över Tau, och en stor anledning är supporten du får från OP är överlägsen.

    Är det något speciellt du är ute efter eller så?

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard

    Egentligen inte. Jag kör redan två quaddar med CC3D och de flyger väldigt bra men jag kan tycka att det är mycket tidsödande att trimma in setupen. Eller, egentligen inte så farligt men som småbarnsförälder har jag grymt svårt att få loss sammanhängande skruvtid för att göra en ordentlig inställning.

    Läste någonstans att Tau skulle vara snabbare att trimma (självtrimmande). Men då är ju Naze32 ett alternativ istället så jag har släppt det spåret litegrann.

  4. #4
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    65
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lbroman Visa inlägg
    Egentligen inte. Jag kör redan två quaddar med CC3D och de flyger väldigt bra men jag kan tycka att det är mycket tidsödande att trimma in setupen. Eller, egentligen inte så farligt men som småbarnsförälder har jag grymt svårt att få loss sammanhängande skruvtid för att göra en ordentlig inställning.

    Läste någonstans att Tau skulle vara snabbare att trimma (självtrimmande). Men då är ju Naze32 ett alternativ istället så jag har släppt det spåret litegrann.
    Autotrimma var något som fungerade ett tag på CC3D korten också, men valdes att ta bort eftersom det kom in flera rapporter om flyaways då multirotorn var i det flight modet. Sen om Tau har förbättrat det eller ej vet jag faktiskt inte (då det var dom som skrev den koden då dom var en del av OP).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •