Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 57

Ämne: HobbyKing´s leveranstider.....ett lotteri....

  1. #21

    Standard

    Jag fick också tillbaka pengarna men insatta via PayPal tog 2-3 arbetsdagar extra.. Har handlat från EU lagret efter det utan några problem med en leverans på ca 5-7 arbetsdagar
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Henke.a Visa inlägg
    Jag fick också tillbaka pengarna men insatta via PayPal tog 2-3 arbetsdagar extra.. Har handlat från EU lagret efter det utan några problem med en leverans på ca 5-7 arbetsdagar
    Ok bara så kort extra. Antar dom vill att man ska ta in store credit så dom försöker med det.
    Jag försöker också handla från EU men tyvärr har dom inte det jag behöver typ A-Spec lipos.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ok bara så kort extra. Antar dom vill att man ska ta in store credit så dom försöker med det.
    Jag försöker också handla från EU men tyvärr har dom inte det jag behöver typ A-Spec lipos.
    Ja dom försökte med att du kan få det som bonus points, men när jag frågade om det fanns fler alt så sa han att det inte var några problem.. Ja tyvärr så har dom begränsat utbud (har dock blivit och blir bättre undan för undan) men mycket finns endast i global eller så är det 200 år i "in transit" eller "Backorder"
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  4. #24

    Standard

    Beställde lite pryttlar förra måndagen från globala lagret och hade grejerna hemma på torsdagen samma vecka. Det tycker jag var hyffsad snabb leverans med ordinarie transport.

  5. #25

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    39
    Jobb
    Verktygsslipare, CNC
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Hej igen.
    Nu drygt 4 månader och inget paket.
    Var i kontakt med HK de 9 september och ärendet är nu under "investigation".
    De ber mig kontakta dom efter den 9 oktober för att få uppdate om status.
    Ja jösses.......

    Ola

  6. #26
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    På dem bara, de försöker förhala och förhala. De vet att en väldigt stor del av paketen som skickades med Malaysia air bara försvann. NÖJ dig inte med besked att du ska vänta en månad. Svara alltid på supporten så din kommentar är sist i ditt ärende annars stängandet automatiskt.
    fredrik

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Beställde i torsdags förra veckan och det kom fram idag med Jetpak men som tidigare sagts så kan det ta blixtsnabbt till evigheter i HK´s stora transportlotteri.

    Europalagret verkar däremot vara transportsäkert 4-6 dagar, men utbudet är ju begränsat.

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  8. #28

    Standard

    Beställde från Eu-lagret den 29e, paketet dök upp idag den 3e.
    Så där kan jag inte klaga på leveranstiden.
    Får dock se hur länge mitt paket från det internationella lagret dröjer.

  9. #29

    Standard

    Idag fick jag en avi om att hämta ett paket som jag beställde i början av sommaren. Paketet skickades från Hobbyking 3/6 med Malaysia post. Efter 40 arbetsdagar påbörjade jag en reclaim och efter ytterligare ca 40 dagar så fick jag tillbaka mina pengar. Men nu finns paketet att hämta hos mitt ombud.
    Plötsligt händer det....

  10. #30

    Standard

    Hände mig med förra året så betala inget för min frsky modul och en hög med mottagare Säg bara till att inte nämna något till hk att du har fått dit paket.

  11. #31

    Standard

    Kan berätta att idag kunde jag hämta ut ett paket från International lagret.
    Det skickades den 25 maj och kom idag. Inte illa att det ens kom fram men det gjorde det tillslut[emoji2]

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Beställde också i maj och paketet hämtade jag ut igår. Fick tidigare en refund, men talade om att jag nu fått paketet och betalade med lite rabatt. Man ska nog inte klaga så mycket på HK om man själv självsvådligt tar ut gratisvaror. De kan ju se att man kvitterat ut paketet. Jag har alltid fått bra bemötande från HK och vill inte vara sämre själv. Oj...vilken moralist! Ja... och jag får väl stå för det.

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter1 Visa inlägg
    Beställde också i maj och paketet hämtade jag ut igår. Fick tidigare en refund, men talade om att jag nu fått paketet och betalade med lite rabatt. Man ska nog inte klaga så mycket på HK om man själv självsvådligt tar ut gratisvaror. De kan ju se att man kvitterat ut paketet. Jag har alltid fått bra bemötande från HK och vill inte vara sämre själv. Oj...vilken moralist! Ja... och jag får väl stå för det.
    Du är ju lärare så viktigt att föregå med gott exempel Själv så var man fattig student så att spara 1000kr var rena julafton för mig.

  14. #34
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Lade en order 3 maj, batterierna var backorder.
    Ordern skickades 28 maj via Malaysia post.

    Följande ser jag på 17track.net,
    2014-06-19 20:46 MPC PMIH (KLIA), Item sent to MALMO UTRIKES

    Och så ser det ut i månader....

    Jag rapporterar detta till HK som ber mig att vänta i 40 arbetsdagar. Det gör jag, rapporterar sedan igen.
    Dom startar en undersökning,

    PHCS_Kier - 24/07/2014 06:02 :

    Request for Open Investigation
    Customer already contacted his local post / customs office
    No update on the tracking information


    Jag återkommer till deras chatt med jämna mellanrum för att få en update, dom beklagar vad som hänt och att jag inte fått något svar.
    Och så fortsätter det...

    Jag tröttnar på att inte få hjälp från HK så jag skickar ett mail till malaysia post och ber om hjälp att spåra mitt paket.
    Någon där är väldigt hjälpsaqm och lyckas få fram information om att paketet skickades via "ground" bara någon dag innan jag mailade, och att det väntas vara i Sverige någon gång mellan 8-12v framåt.
    Jag kliar mig i huvudet angående tiden, men svarar på mailet med ett "tack för att ni tog er tid att kolla".
    Jag nämner inte detta för HK, utan antar att har dom gjort en "inverstigation" så har det gett dom samma svar. Men varför får inte jag ta del av det via HK?

    Tiden går...

    Jag tappar tålamodet när dom verkar skita i sin kund, som dessutom är platinum med 50 ordrar i historiken.
    Min ton låter inte lika förstående i chatten längre.

    PHCS_Renalyn - 30/08/2014 01:28 :
    Requested refund = $39.50
    No updates on the Investigation
    Approved by supervisor
    via chat Refund requested PHCS_Renalyn 30/08/2014 1:28:58 AM

    PHCS_Rizel - 30/08/2014 01:33 :
    approved refund for missing parcel Refund processed AlexLam 3/09/2014 3:44:29 PM
    Investigation Opened Date: 10/09/2014

    Dom lovar att återbetala mig för det försvunna paketet.

    Tiden går igen, och med jämna mellanrum kollar jag min HK-sida, paypalkontot och bankkontot, inte en spänn från dom.
    Jag stöter på dom i chatten flera gånger och dom ber om ursäkt jada-jada och lovar att något ska hända.

    "Your refund to paypal can take up to 7 days, please be patient. You may check your account yada-yada..."

    Inget händer, inget.

    Senast jag chattade med dom var jag riktigt irriterad och krävde att någon från HK skulle återkomma inom 2 dygn via mail med en update på mitt fall, som någon form av bevis på att dom faktiskt skickar den informationen vidare och tar i problemet. Jag önskade dessutom att samtliga konversationer hamnade på chefens bord.

    Inget mail kom... ingen uppdatering på min HK-sida.. nada

    I förrgår låg det en avi i postlådan, jag drog till handels-bon och hämtade ut paketet. Öppnade och såg min order från 3 maj...

    2014-10-06 20:17Sweden, Item has been successfully delivered
    2014-10-02 11:13Sweden, Item arrived Sweden
    2014-06-19 20:46MPC PMIH (KLIA), Item sent to MALMO UTRIKES

    Jag är ju glad att paketet kom fram eftersom HK skiter i sina kunder. Jag blev lovad en återbetalning för en lång tid sedan, som aldrig kom. Tycker dom hanterat detta som rena skiten.
    Nu handlade det bara om 39$ ordervärde så det hade inte varit hela världen. Men jag kunde lika gärna blivit blåst på tusenlappar för att dom inte tar i problemen där borta.


    Varför väljer HK att pissa på sina trogna kunder?
    Tror dom att man tänker återkomma efter detta?

    "Please be patient, you may check your account.."
    "We are very sorry and promise to do everything we can.."
    "We will investigate this as top priority.."
    "We understand this is hard earned money yada-yada.. please be patient and check yor account in 7 days.."
    "I will make sure we get back to you by mail as promised..."

  15. #35

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    39
    Jobb
    Verktygsslipare, CNC
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Tjabba.

    Nu har det gått över en månad sedan min försändelse från 16 maj varit under "investigation".
    Jag kontaktade dom igår igen för att få update om status, och utan prut betalade de tillbaka hela beloppet som bonus points.
    Så då var denna historia över....åtminstånde för min del, men för mig är det uppenbart att HK tagit vatten över huvudet angående Malasya Post.....och dom vet mycket väl om det.

    Hälsningar

    Ola

  16. #36

    Standard

    Inte första gången de valt att använda leverantörer som fuskar och skeppar med båt istället för flyg.

    *cough* fiji post *cough*

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zalsson Visa inlägg
    Beställde från Eu-lagret den 29e, paketet dök upp idag den 3e.
    Så där kan jag inte klaga på leveranstiden.
    Får dock se hur länge mitt paket från det internationella lagret dröjer.

    Igår kom paketet från Internatinella lagret, så inte allt för lång leveranstid denna gång.

  18. #38

    Standard

    Det verkar som att de billigaste fraktalternativen inte finns att välja längre. Jag tyckte att det var behändigt när man beställde något billigt som man inte hade så bråttom med att frakten också var låg. Nu verkar det ju bara finnas dyra och snabba UPS och annat att välja på. De envisas ju dessutom med att leverera på dagtid när man inte är hemma. Till råga på eländet åker man på dyra avgifter och moms.

  19. #39

    Standard

    Fick för mig att bygga en 250-quad för det verkar roligt. Beställde ram och några motorer från HK International 19:40 i torsdagskväll (Svensk tid) och hämtade ut den nu för en timme sedan. Visserligen valde jag DHL, men det var det näst billigaste alternativet för mig. Ibland har man tydligen tur

  20. #40

    Standard

    Njae, DHL och UPS brukar vara sjukt snabba när man beställer från kina.
    De kör ju med egna flygplan och tullterminaler.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •