Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 57

Ämne: HobbyKing´s leveranstider.....ett lotteri....

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    39
    Jobb
    Verktygsslipare, CNC
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard HobbyKing´s leveranstider.....ett lotteri....

    Hej.

    Jag har genom åren lagt ca 45 ordrar från vår gode HobbyKing med en genomsnittlig leveranstid av ca 2,5-3 veckor och överlag varit väldig nöjd.
    Den 16 maj, alltså snart 3 månader sedan beställde jag två ordrar samma dag. De packades och skickades samma dag enligt mailtrafiken oss emellan. Det första paketet kom för ca 6 veckor sedan, det andra är lost in space.
    Det är en liten skitorder på 15 dollar så det är ingen big deal, men man vill ju gärna ha sina grejor...

    Någon som har liknande erfarenheter med liknande konstiga avvikelser på leveranstid?

    Hälsningar

    Ola

  2. #2
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Absolut samma erfarenhet här. Vissa ordrar kommer häpnadsväckande kvickt medan andra tar evigheter på sig. Det verkar ha varit stora problem med de ordrar som gått med Malaysian Post under sommaren. Jag hade en som enligt Malaysian Post trackingsystem låg still i deras distributionscenter i 30 dagar innan de skickade den till Sverige. Dvs det gick en månad mellan det att de tog emot paketet tills dess de gjorde något med det! Två ordrar jag beställt senare dök under tiden upp..

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Väldig dagsform på hur fort ordern packas, hur fort den skickas, hur lång tid det tar. Även varifrån den skickas och hur, samt när den då kommer till Sverige hur lång tid tullen tar på sig eller var man får hämta sitt paket.

    Allt från en vecka rakt i brevlådan till månader och hämta på terminal 7mil hemifrån. Med ett snitt ungefär där i mellan, dvs typ 1 månads levtid och att man får åka in till stan och hämta.

    Med tiden har man lärt sig så jag beställer nu för tiden bara utvalda produkter som jag inte har bråttom med och som bara finns just på DK.
    Superhero

  4. #4

    Standard

    Jag har helt slutat använda det internationella lagret. Efter 2 paket som tog 2 och 3 månader att nå sverige så har jag gett upp.
    Från Eu lagret brukar det dock bara ta 4-5 arbetsdagar.

  5. #5
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Tycker också att man kan märka en tydlig försämring från HK Int. medan HK EU brukar gå väldigt fort.
    Senaste ordern från HK EU tog för mig från torsdag förra veckan till igår, det kan man inte klaga på.

  6. #6

    Standard

    Har ett paket som skickades från International wearhouse den 25 maj. Det har jag inte sett röken av än.
    Har beställt även efter det och innan.
    10 dagar har varit ca levaranstiden för mig därifrån.
    EU wearhouse brukar ta en vecka på ett ungefär.

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    39
    Jobb
    Verktygsslipare, CNC
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Hej igen.

    Kul att läsa om era erfarenheter.
    En liten intressant detalj, jag kollade min orderstatistik på alla mina ordrar och finner att de två senaste paketen, alltså dom som jag hänvisar till, skickats med Malasyan Post. ALLA andra har uteslutande gått med SG (Singapore Post) eller HK (Hongkong Post) Har månne HobbyKing i strävan att spara/snåla in på pengar vänt sig till Malaysian Post som är billigare men sämre.....man kan undra....

    Ola

  8. #8

    Standard

    Det är tyvärr alla kinesiska försäljares fel, då de helt skitit i fraktregler för farliga ämnen och batteri.
    Så nu kontrolleras vart enda paket som skickas med SG och HK post. Detta innebär att det tar enormt mycket tid att bara passera tullen där. samt att allt med batteri och liknande skickas tillbaka direkt.

    Citat Ursprungligen postat av Tinman Visa inlägg
    Hej igen.

    Kul att läsa om era erfarenheter.
    En liten intressant detalj, jag kollade min orderstatistik på alla mina ordrar och finner att de två senaste paketen, alltså dom som jag hänvisar till, skickats med Malasyan Post. ALLA andra har uteslutande gått med SG (Singapore Post) eller HK (Hongkong Post) Har månne HobbyKing i strävan att spara/snåla in på pengar vänt sig till Malaysian Post som är billigare men sämre.....man kan undra....

    Ola

  9. #9
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag har också ett paket som de skickade till Malaysia. Där har det legat strax över två månader........
    fredrik

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    2
    Jobb
    Chaufför
    Klubb
    Ingen än så länge

    Standard

    Jag har två ordrar som har varit på väg sen slutet på maj och dom är fortfarande på väg till Malmö utrikes .....nä det blir nog till att handla på hemma plan för mig i framtiden betalar hellre lite extra och får mina grejor :-)

  11. #11

    Standard

    Handla från EU butiken så slipper ni tullavgifterna och paket som hålls som gisslan.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #12

    Standard

    Hur är det med sortimentet i EU warehouse? nu är det ju över ett år sedan jag handlade på HK men då fanns nästan ingenting i EU. Jag beställde kontakter, krympslang, kabel osv. Tänkte beställa en Airbrush snart men den som HK hade som är bra kanske inte finns längre.

  13. #13

    Standard

    Oftast är saker inte i lager, samt att det tar evigheter innan lagren fylls på.
    Populära batteri och durafly modeller verkar det dock vara ok med.

  14. #14

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Ni som har paket fast i Malysia KLAGA O KLAGA..På HOBBYKING
    RSB Rcheli o här många är drabade för va nu som hänt maj /juni är runt 16 personer va jag vet med samma problem..

    Har ett litet skit paket men är mer en princip.. pengar eller paket.. har fått 5-6 paket utan problem från dom efter jag beställde det här o även dom med Malysia post.. men mitt är inte reggat som inlämnat o på väg till Malmö. som många andra..
    Har kikat med Malmö utrikes / Tullen Posten osv..

  15. #15

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    39
    Jobb
    Verktygsslipare, CNC
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Hej igen....
    Lade en beställning igår på lite smågrejor.
    Fick besked att det skickats med HK....alltså HongKong Post.
    Skall bli intressant att kolla hur lång tid det tar med HK, och framför allt skall det bli intressant att se om denna order kommer före det paket som fortfarande saknas från den 16 maj.
    Förhoppningsvis har HobbyKing insett av massiva klagomål att avyttra Malaysian Post....men vem vet....

    Ola

  16. #16

    Standard

    Beställde två orange mottagare samt en lawmate 1.3 ghz 20/08 kl 00:09. Samt valde DHL (26$) vid utcheckningen.
    Paketet har redan anlänt på min lokala dhl pickup och jag skall strax iväg och hämta det.
    2.5 arbetsdag från beställning till leverans är skrämmande fort från kina. Förbättrar hk sin support så kan våra svenska butiker få stora problem.

  17. #17
    nimmiss avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    34
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Luleå

    Standard

    Beställde lite grejor från HK den 12/8 med Air Parcel (SWEDEN) är under transport upp i Sverige och kan hämtas den 26/8 dvs 14 dar, tog 14 dar förra gången också.

    Brukar alltid starta en chat och fråga om leveranstider på de olika alternativen för att göra en avvägning mellan pris och leveranstid, de angav 14-28 dagar för det transportalternativet. kanske har jag haft tur de gånger jag beställt. Mitt gick med Singapore Post

  18. #18

    Standard

    Ett tag gick det riktigt trögt från int.HK och ett paket tog 6 månader före jag fick det men dom senaste 5 paketen har bara tagit 6-8 dagar och då tog jag den billigaste frakten. Mitt gick med Singapore Post till Finland.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  19. #19

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    39
    Jobb
    Verktygsslipare, CNC
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Hallååå.

    Idag fick jag en avi från HobbyKing......från den order jag lade enligt tråd #15, alltså den 19/8, endast 1 VECKA sedan. Skickades med HongKong Post. Rejält snabbt vill jag säga. Så ska det se ut!!!
    Men.............ordern från den 16 maj, skickad med Malaysian Post lyser fortfarande med sin frånvaro.....snart 3,5 månader sedan. Suck och stön.... vad trött man blir....

    Ola

  20. #20

    Standard

    Orkade inte skapa ny tråd men nu har jag iaf fått "pengarna tillbaka" för det bortappade malaysian post paketet.
    Så det finns hopp för er andra

    Kunde säkert fått tillbaka riktiga pengar men då verkade som det kunde ta mycket längre så pallade inte. Alltid nått man behöver iaf.

    "
    To compensate you, I have already stored the full amount of $93.59 to your HobbyKing account as bonus points. You may check your HobbyKing account to see the bonus points adjustments. Please take note that store credit/bonus points can't cover the shipping cost on the checkout. 1 store credit/bonus points is equivalent to $1.
    With this regard, I hope that you will feel valued with the support that we will be giving for this issue.
    Please let us know if you have anything else to ask and we will be assisting you by then.
    Regards,
    Kit
    HobbyKing Support Team"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •