Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Mjuk balsa.

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard Mjuk balsa.

    Hej vänner!

    Jag tänkte bygga en Cub, ja vad annars säger ni nog! Nåväl efter som jag också är lite lat av naturen så blev det en Sig-byggsats som jag nu ämnar konvertera till en L-4-bastard. Nu så här halvvägs in i bygget så återstår det lite plankning på bland annat vingsadeln och innerdelen på vinghalvorna. 3/16 balsan som ska vara till detta ändamål är dock så mjuk att jag med lätthet kan böja den runt en 6 mm pinne, utan att använda vare sig våld eller vatten. Se bild.

    Jag lade ett mail till Sig-fabriken och fick senare till svar att se, det hade dom aldrig varit med om! Dom valde sin balsa med omsorg och därför trodde dom inte riktigt på att det var deras balsa som jag fotograferat. Så nu kan man bara konstatera att det är en förbannad tur att MBS RC Models finns. För bättre balsa än deras får man leta efter. Det blev en rejäl packe balsa i bagaget hem från Skillingaryd i helgen. Nu är bygget räddat för denna gången.

    Kay krut
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3206.jpg 
Visningar:	193 
Storlek:	35,7 KB 
Id:	47043  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •