Reklam

 
Sidan 7 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 224

Ämne: Idag flög jag...

  1. #121

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Jag tror du nu inte längre underskattar vikten av full preflight

    Föreslår att skriva ut en kompakt lista och plasta in och ha i din sändarväska
    Jupp vore nog bra, kollar nu iaf att alla kritiska skruvar sitter åtdragna inför varje flygning.
    Designen är lite dum på dessa Avada ramar då armarna inte sitter fast med låsmuttrar och det går inte att gör så då designen inte tillåter det. Så får köra loctite.
    Fiskelina är dock svårt, den syntes inte :S
    Den hängde från en stolpe på bryggan och lite vind gjorde kanske att den kom sidledes precis när jag lyfte eller så låg den på marken utan att jag såg den.

  2. #122

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Flög DJI F450 med ZeroTech YS-S4 v2 idag... tills acken flög ur och allt tystnade och den ramlde ner. :-D
    Ajdå, hoppas det klara sig utan för mycket skador!

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Jag tror du nu inte längre underskattar vikten av full preflight

    Föreslår att skriva ut en kompakt lista och plasta in och ha i din sändarväska
    Här är videon. Det verkar som den var på marken. Linan allså. Har haft väldigt många "close calls" i år där jag skulle ha förlorat hela quaden plus GP4 men av nån anledning så klara det sig. Är väl bara tidsfråga tills turen tar slut !


  3. #123

    Standard

    ...rakt in i garageväggen eftersom det blåste så förbannat och jag skulle prova IOC på quaden..... borde hellre provat min IQ

  4. #124

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    ...rakt in i ett träd eftersom det blåste så förbannat och jag ville bara flyga lite med min T-28 Trojan, går nog att limma ihop utan att det blir alltför fult

  5. #125

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ajdå, hoppas det klara sig utan för mycket skador!
    En arm gick av, det var allt, men såg igår att den gick av på samma ställe som senast i senaste kraschen då jag dansade med DJI F450in (då med en KK2 med solen i ögonen). ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #126
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Idag blev det primiär på min TDR



    Vidare blev det primiär på en RCExplorer Mini FPV Trikopter.

    Glatt överaskade av båda, dels vilket bra tryck det var i trikoptern med 1300mAh 3S trots att den är designad för 4s. Men framför allt TDR, vilken maskin, så mjuk, så precis, så WOW!
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  7. #127

    Standard

    Bra att köpa vingar för pengarna så man kan flyga.
    Fin stund ute på fältet med mina vingar

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20151111_150230.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	242,5 KB 
Id:	55592
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  8. #128
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr X Visa inlägg
    Bra att köpa vingar för pengarna så man kan flyga.
    Fin stund ute på fältet med mina vingar

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20151111_150230.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	242,5 KB 
Id:	55592
    Jag har aldrig flugit en vinge men jag förstår att de i regel saknar roder? Är inte det lite tråkigt att vara utan det?
    Vad tycker du för egenskaper hos flygande vingar? Det kan vara svårt med TP också har jag hört men det kanske var just i det fallet?

    Kan man göra en bra elseglare - vinge eller är plattformen illa lämpad för det?
    Mvh nyfiken

  9. #129

    Standard

    Häng på en ordentlig motor och en stor ack som man tömmer på ca 5-6 minuter och jag garanterar flygtiden blir ej tråkig. Att busa runt med vingen nära marken med ylande maskin är kul.

    På Tec Sumo D2826-6 2200kv Outrunner Motor och 2200mAh 3S ack
    Lite osäker vad jag har för motor på Bonsai vingen men jag tror det är en Wing Wing Z-84 2900KV med 850mAh 3S
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  10. #130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Jag har aldrig flugit en vinge men jag förstår att de i regel saknar roder? Är inte det lite tråkigt att vara utan det?
    Vad tycker du för egenskaper hos flygande vingar? Det kan vara svårt med TP också har jag hört men det kanske var just i det fallet?

    Kan man göra en bra elseglare - vinge eller är plattformen illa lämpad för det?
    Mvh nyfiken
    Sidoroder behövs ej på en vinge och snabbare den flyger så roligare blir det. Jag tycker vingarna är lättflugna och roliga så jag kommer alltid att ha en att kasta in i bilen och snabbt vara flygklar ute på fältet. Vingarna tar inte mycket plats vilket också är en fördel (billiga är dom också), som elseglare hmm blir nog för tråkigt för mig. Att få TP rätt är ej svårt utan tyngre motor där bak betyder större ack där fram
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  11. #131

    Standard

    Jag har otroligt dålig erfarenhet av vingar. :-D Lösningen verkar vara övermotorisera och le. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #132

    Standard

    Idag flög jag en Bix (Bixler?) 3, som inte var min,
    för min GP 54 50cc-Yak startade inte pga för klen starter-ack-setup... (är ingen handstartartyp, än)

    Finaste flygvädret!



    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #133
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Idag flög jag en Bix (Bixler?) 3, som inte var min,
    för min GP 54 50cc-Yak startade inte pga för klen starter-ack-setup... (är ingen handstartartyp, än)

    Finaste flygvädret!



    Det ser ut som en bix3a i alla fall, var det originalsetupen?
    Vilket batteri flög du den med och vad tyckte du om den?
    Mvh Gustaf

  14. #134

    Standard

    Idag flög jag två vingar och busade runt vilket var kul i det fina vintervädret.
    På bilden ovan står jag i blå halare och flyger den ena vingen.

    Vinterflygning är klart roligt bara man har passliga kläder.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  15. #135

    Standard

    En kort film från dagen... märk väl hur nära Mr X måste flyga mig när jag filmar.

    http://www.youtube.com/watch?v=unp5bdxCWKw
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #136

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Testflög CG-prototypen för mitt nya FPV-plan DI-Eye (DataInspektionen-Eye till DI's ära eller kanske rättare DI-Y ) inomhus. Extremt vindkänslig.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DI-Eye-webb.JPG 
Visningar:	127 
Storlek:	318,2 KB 
Id:	56298

    Håller på att hitta rätt design och balans för ett "pappersplan" i golvunderlagscellplast avsedd att bära en Hubsan FPV-kamera (ej med än, har inte kopplingsschema för kameramodulens fyra ledningar). Drivlinan och styrning från en Silverlit, köpt på Biltema och slaktad. Skall ändra strömkabel så jag kan köra med mina Hubsan x4 380 mAh-batterier och kan byta.

    Nackdel, har inte funnit ett fungerande lim. Casco RX är det enda jag har som inte smälter cellplasten, men inte speciellt bra, så prototypen är tapead. Intressant flygstil, men jag måste fixa en krockzone framför nosen, för att skydda kameran. Tror den blir en kul inomhusflygare efter japansk stil (såg några japaner, någon länkade, med egna Silverlit-hembyggen) samt efter en kolfiber-papperssvala (FPV/mobil) som snart säljs i USA.

  17. #137
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Vilken rolig!! Om du stoppar in några 2 el 4mm kolfiberstavar och låter en el två av dem sticka ut i fronten så de tar mark först om du kraschar nos ner! Lycka till! Blir kul med en så liten FPVPlattform hoppas du får till god kontroll OCH stabilitet! Är det någon viktgräns du försöker underskrida? Mvh Gustaf

  18. #138

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Idag var det Inomhus RC i Domarhagens Sporthall Avesta, många stolpskott blev det


  19. #139

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Det ser ut som en bix3a i alla fall, var det originalsetupen?
    Vilket batteri flög du den med och vad tyckte du om den?
    Mvh Gustaf
    Tror han hade lagt i ett 3S 2200 (CopterX eller om det var Turnigy) 25C.
    Setup i övrigt, ingen aning, kika på hans Bix3 här:
    http://forum.motorportalen.net/viewt...p?f=61&t=12813
    Jag tyckte den flög fint. Den betedde sig som ett flyg med motorn i nosen jämfört med min MPX EasyStar II. Tyckte även att Bix3 blir kvar i det läge där man lämnade den medans EasyStar II helst vill plana ut. Håller på påtar i APM-kit i min EasyStar II och bytt motor, hoppas på nåt roligt. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #140

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Tack för tipset, kan fungera.

    Den väger lika mycket som Sliverlit egna små plan gör (målet), men jag tycker den har bättre lyft, men sämre svängegenskaper (man svänger via motordifferential) än den jag stal drivlinan och mottagaren ifrån. Provflög utomhus i förrgår, men vinden förde upp den på ett gårdstak ( och ner igen ). Hade svårt att svänga, men vi får se i Växjö, tänkte åka dit när de ha sin inomhusflygdag. Kanske går bättre än i mitt vardagsrum på 4.5x3.5 m Kameran väger några gram extra, men 380 mAh-batterierna är tyngre än 180 mAh som drivlinan kommer med.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •