Reklam

 
Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 456789101112 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 224

Ämne: Idag flög jag...

  1. #161

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Den fixar du lätt tills i morron...!
    Retroholic!

  2. #162

    Standard

    nej den får nog flyga till flyghimlen och vila på molnen.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  3. #163

    Standard

    SkyRay FPV flying wing
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  4. #164

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr X Visa inlägg
    SkyRay FPV flying wing
    Och jag som flyger efter med en TBS Caipirinha 3S. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #165

    Standard

    Idag flög jag min Great Planes P-38 Lightning Profile (som jag och JS byggde för flera år sedan). Då flögs den med metanol, nu är den elkonverterad och lättad. Flög riktigt fint!!! http://forum.motorportalen.net/viewt...135336#p135336

    Och så flög jag min Thunder Tiger Raptor 50 Titan som håller på förbereds för skalakropp (Hughes MD-530 Defender). Flög finfint den med. Trevligt. http://forum.motorportalen.net/viewt...135189#p135189
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #166

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Idag flög jag min Great Planes P-38 Lightning Profile (som jag och JS byggde för flera år sedan). Då flögs den med metanol, nu är den elkonverterad och lättad. Flög riktigt fint!!! http://forum.motorportalen.net/viewt...135336#p135336

    Och så flög jag min Thunder Tiger Raptor 50 Titan som håller på förbereds för skalakropp (Hughes MD-530 Defender). Flög finfint den med. Trevligt. http://forum.motorportalen.net/viewt...135189#p135189
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  7. #167
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Igår flög jag, ingen video tyvärr men ni vet när ni haft en fpvsession m multirotor där allt bara stämde, när ens tuning börjar bli så bra att man faktiskt tror att man blivit duktigare pilot över natten!
    Flög proximity och använde fotbollsmål som slalomgates och hade riktigt riktigt trevligt.
    Är otroligt nöjd m dinopowers 4s1500 graphene- lite konstigt känns det då dessa accar inte visar på minskad effekt när de börjar bli tomma, de levererar fullgod effekt i hela spänningsspannet och det är otroligt att få ur 3-4min på dessa på en Blackout spiderhex som rek minst 4s2.2Ah, på dessa 1500or känns hexan lättare än en miniquad pga all effekt den spottar ut och den är perfekt för freestyle/ACRO, hade gåshud och tjöt till av lycka många ggr under flygningarna...det är såhär FPV skall vara!
    Mvh, god flygning
    (

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  8. #168

    Standard

    HobbyKing DC-3 och jag är rätt så nöjd. =) Fällde in landställena ocskå, samt ut igen. Bra start och bra landning.

    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #169
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    HobbyKing DC-3 och jag är rätt så nöjd. =) Fällde in landställena ocskå, samt ut igen. Bra start och bra landning.
    Den blev supersnygg! Riktigt bra jobb på ommärkningen där, ser mycket bättre ut än HK's "original"
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  10. #170

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    HobbyKing DC-3 och jag är rätt så nöjd. =) Fällde in landställena ocskå, samt ut igen. Bra start och bra landning.
    Hej,
    Är det en "helskummis" (foam) eller har den t ex glasfiberkropp?
    Snygg Finnair kopia!

    /Bo

  11. #171

    Standard

    Friggo-DC-3an är lite tillsnoffsad för att likna originalet, mer finns i "monteringstråden". :-)
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...O-%28OH-LCE%29
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #172
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    igår flög jag-...för att göra lite coola acrovideor men naturligtvis var minneskortet kvar hemma så det blev ingen video (plus jag var tvungen fästa 2enkronor längst fram för CG på killerBeequaden pga kamerabyte..

    flög en acc först för att få in lite känsla och se hur RF-situationen såg ut,, min autoscan-VRx t visir strular lite med en quads vtx, den scannar och hamnar 5mhz "fel" ofta och då blir videon knappt flygbar, så det är lite jobb att byta kanal och få det rätt i visiret samtidigt som man skall flyga, dessutom har jag bara standard8ch fatshark vrx i gogglesen så jag kan ej byta band, just nu verkar jag fått till det på fatshark kanal 6 (kan någon skriva ut den frekvensen) och två killar kom och var nyfikna:
    (Jag flyger FPV nedanför mitt bostadsområdes slut där det är stora enorma välklippta ytor, om man går dit efter kl 17 är de flesta barn och dyl borta och det är säkert att flyga där, dock blivit lite av en kändis hos ungdomarna och barnen, fick kommentarn "Jaha, det är DU som flyger den där snabba grejen som låter så högt, de(andra barnen) pratar om att de har träffat dig och fått titta genom kameran"?

    -Ja, jag tror det, jag har ett extra goggles-set här ifall Ni vill se vad jag ser, se till att sitta ner bara=) *punchout och trippelflipp till S-turn till punchout till halvfrontflipp, floatade uppochned och föll 30m med oss innan jag rätade ut...lol), andra killen fick en åktur också och blev lyrisk, frågade vad det kostar med hobbyn och om man måste vara elektriker, nej, och jag kan hjälpa dig bygga n maskin sa jag, har ram och fartreglage, 2204or och en setup för 3s och 4s jag kan sälja allt eftersom, har ju också spektrum dx6ian dsm2 att ge bort men vill ej göra någon den otjänsten=)

    Har haft turen att kunna flyga ofta, närapå varje dag kört minst 5accar, skillsen ökar lavinartat och intresset för denna hobby och jag känner mig som en ambassadör för FPV i min stadsdel och det är bra att föräldrar och barn och ungdomar vet vad FPV är och vad jag gör och hur roligt det är , de flesta får direkt köptankar, kanske bör ha ett begquadkit med mig till salu=)

    videon är från 4dagar sedan eller nåt sånt, samma flygställe iaf även om detta inte var igår!
    specs står i beskrivning, testar mobiusen, detta är skjutet i 1080p/30fps vilket känns för lite, 720P/60fps är att föredra (60fps ö h t) när man skjuter miniquadvideor. Rätt nöjd m tunen på denna koptern, ratesen behöver bumpas upp lite mer snart känner jag också=)

    https://youtu.be/zepHo8i7wog

  13. #173

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    HobbyKing DC-3 och jag är rätt så nöjd. =) Fällde in landställena ocskå, samt ut igen. Bra start och bra landning.

    Snacka om glömska... jag flög också Bormatec Ninox med MiniAPM + DJI F450 med APM 2.8 + DJI F550 med 3DR APM 2.6 + ZMR250 med Naze32. Flygdag!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #174
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Igår flög jag: BIRDSEYE BEE240 DODO FC med betaflight3 och en tune jag är rätt nöjd med; har ej buzzer denna flygning och tog av misstag en acc som bar typ 75% laddning (tattu-R 4s1300 95c constant) och dessa känner du ej av spänningsfall så jag kraschade och mätte ca 12v i 4s-accen; hade en gäst som fick goggles och brände på! https://youtu.be/_PSVh9KL39c

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  15. #175
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Igår flög jag: BIRDSEYE BEE240 DODO FC med betaflight3 och en tune jag är rätt nöjd med; har ej buzzer denna flygning och tog av misstag en acc som bar typ 75% laddning (tattu-R 4s1300 95c constant) och dessa känner du ej av spänningsfall så jag kraschade och mätte ca 12v i 4s-accen; hade en gäst som fick goggles och brände på! https://youtu.be/_PSVh9KL39c

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
    Accen beter sig bra efteråt ej minsta puffig eller märkbar försämring i prestanda; detta var igår jag har flugit den accen 2ggr sen dess!

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  16. #176
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    jag flög igen, intensiv träningssession med lite nya stunts...https://youtu.be/jtQak01ZzDM

  17. #177
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Jaha, jag flög igen !!

    Var trött efter jobb och slit och ville vila men alla accar var laddade och jag kände hur C-ratingen droppade för varje minut så ut och flög åkte jag, blev riktigt kul session som synes:
    https://youtu.be/kSiQEz14tm8

  18. #178

    Standard

    Idag blev det flyga metanol, VQ Models Pilatur Porter PC-6 med OS Max 55AX.
    Krånglar lite mer än el, men ack så mycket roligare!!!

    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #179
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Laddade 3 ackar men det blev tyvärr ingen tid över idag. Hoppas på tid och fint väder imorgon

  20. #180
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Idag flög jag 7accar med 180-quad i 9m/s och dubbla i byarna. Några killar kom förbi lockade av emax 2600kvrna och fick åka med och de ville omedelbart ha egna; nummer och mail utbyttes - kul, det var ett ställe jag undviker normalt pga tokiga hästägare som var på mig när jag flög ett segelflyg på 2s för nåt år sedan...Detta var en bättre upplevelse.. (inga hästar där jag var -var inte riktigt vid samma plats)


    .. Sedan på kvällen här så flög jag 4 accar med denna otroligt roliga leksak!
    Hubsanx4 m kamera&vtxkombo25mw
    Inget acroläge tyvärr men kul som tusan ändå

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •