Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: HQ 5&6" Proppar

  1. #1

    Standard HQ 5&6" Proppar

    Tjena

    Har någon testat de nya färgade 5 och 6" hq propparna?
    Jag behöver väldigt snart beställa nya proppar, och är väldigt trött på hur sköra de svarta hq är.

    Eller finns där några andra bra men billiga märken?

  2. #2
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Jag har provat de oranga hq-propparna (5x3). Ingen aning om hur hållbara de är i jämförelse med svarta, men de är betydligt mer hållbara än Gemfan 5x3 i alla fall.

  3. #3

    Standard

    Det blev 36 stycken av HQ's nya glasfiber/Nylon propellrar. Läast runt, och alal säger att de är betydligt mer hållbara än kolfiber mixen, men med lite sämre krut i dom. Vilket jag inte bryr mig om med Cobra 1960's på 4s.
    16 stycken 5x4 och resten 6x3.

    Ohyggligt jobbigt upplägg på videon, men de testar cf och nylon hq propparna.


  4. #4

    Standard

    Finns det inte någon här som har alldeles för mycket fritid som kan göra nåt liknande som i filmen ovan, kanske med proppar som finns på den Svenska marknaden?
    kenj

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Tjena

    Har någon testat de nya färgade 5 och 6" hq propparna?
    Jag behöver väldigt snart beställa nya proppar, och är väldigt trött på hur sköra de svarta hq är.

    Eller finns där några andra bra men billiga märken?
    De svarta hq 5x4 ger asbra drag, men de går i småsmulor hela tiden. Det räcker med att man kör på lite högt gräs så splittras de ofta...

  6. #6

    Standard

    Det är i samma material som de svarta 6" som jag kör med just nu.
    Fick tag på soma (personen bakom warpquad) på rcgroups och han sa att de färgade i nylon/kolfiber skall vara sjukt bra.
    Mindre kraft än de svarta, men mycket mer tåliga.

    @kenji
    Du kan köpa hq proppar från flyduino.net, och de tar under 12 euro för riktigt snabb dhl frakt. 36 proppar + frakt gick på ca 500kr därifrån. 53,9 euro för att vara exakt. Det gav mig 16 5x4 och 20 6x3 i nylon/fiberglas.

    Eventuellt kommer jag sälja några av 5x4 propparna, då risken finns att min quad blir för snabb med 4s/1960kv.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Spännande, börjar planera lite vad man ska ha för proppar på blivande mini-FPV-maskinen.

    Blir en mini Y6 med samma motorer som blackout kör T-Motor på 2300kv och 3cell. Kanske ska kolla lite så det finns plats för 6" också.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  8. #8

    Standard

    http://www.getfpv.com/lumenier-5x3-c...rops-pair.html
    Jag kör dessa. Dom håller bra och skär genom löv och högt gräs. Lite mer fjong kanske än plastproppar. Det märker nog någon som flyger bättre än mig. Problemet är att jag körde sönder två i somras och att dom var slut överallt. Sen blev jag ännu fegare när jag flög för att jag var rädd om mina sista. Alltså kanske dyrast inte alltid är smartaste valet.

    Propparna finns som tiger-proppar också. Tänk på att motorn måste ha rätt fäste.

  9. #9

    Standard

    Titta vad posten kom med (fast han försökte springa 10 sekunder efter han knackade på dörren). 5 set med 6x3 och 4 set 5x4.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140821_144932[1].jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	66,8 KB 
Id:	47198

    Synd bara att vädret är så uselt i skåne just nu.

  10. #10

    Standard

    Flög precis 2 ackar, och testade de nya 5x4 propperlarna.
    Vilken underbar skillnad. Inte like mycket drag som de i kolfiber, men det går inte ens att jämföra hållbarheten.

    Krashade 3 ggr medvetet, en flip vid landing, och två gånger hovrade jag och "klippte" högt gräs till ett av bladen fastnade.
    Vid alla kraschar så lät jag motorerna vara igång, så propparna slog i marken med lite kraft.

    Och det enda jag behövde göra var att plocka bort gräset samt torka av jorden. Där är inte ens ett jack i bladen.
    Hade jag gjort samma med de svarta 6" propparna så hade jag behövt byta varje gång.

  11. #11

    Standard

    Så färgade HQ 5x4 proppar är vad man ska ha alltså, hellre än 6x3? Beställde precis en FPV250 med Hobbykings Baby Beast-motorer. Ska köra på 3S.

  12. #12

    Standard

    Färgade 6x3 fungerar bra dom med. Förutsatt att dina motorer orkar med dom.
    Det är de svarta man skall undvika om du inte vill byta proppar extremt ofta. De har dock bättre prestandard.

    Detta är vad som krävs för att paja glasfiber/nylon propparna.
    Notera hur de överlever första kraschen, för att sen en skall gå sönder när jag kör den rakt in i ett träd (de 3 andra har inte en skråma).



    Med de svarta så hade jag behövt byta minst två vid första kraschen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •