Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: Hjlp med att kroka ner ett flygplan frn 15m hg bjrk i Trollhttan. Multirotor?

Reg.datum
    Mar 2009
    Inlgg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhttan

Standard Hjlp med att kroka ner ett flygplan frn 15m hg bjrk i Trollhttan. Multirotor?

Hej

Finns det ngon vnlig sjl som kan tnka sig att frska att kroka i ett foam-hembygge som sitter i en 15m hg bjrk?

15 sek in i premirturen missbedmde jag avstndet, och d satt planet dr =(

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

Tips 1: Tre stycken biltema 6-meters metsp som tejpas ihop med vvtejp borde kanske kunna g.
    Tips 2: Har du kontakt med brandmyndigheterna brukar de inte ha ngot emot att hjlpa till.
    Tips 3: Annars sista mjligheten r frsta vinterstormen nr hstlven faller. Jag hade ett plan som satt 93 dagar i en kastanj. Eftert var batteriet dtt och vingen fick en spricka som behvde lagas. All elektronik fungerade. Planet r en Tempo 3D.
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	DSC02688.jpg 
Visningar:	138 
Storlek:	95,4 KB 
Id:	47087
    fredrik

Reg.datum
    Mar 2009
    Inlgg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhttan

Standard

Hststormarna r vl det jag vntar p i vrsta fall =) Det r inget dyrt plan, s s farligt r det inte, billiga 9-gramsservon och liten motor. Mest frustrerande att ett plan man har byggt p den lilla tid man har ver som smbarnsfrlder fastnar direkt :-)

Reg.datum
    Nov 2013
    Inlgg
    109
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Liding Modellflygklubb

Standard

Sten i tunt snre, slunga upp stenen, hissa upp tjockare snre, dra hrt (egen erfarenhet...)

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Motorsg funkar alltid!
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Reg.datum
    Feb 2013
    Inlgg
    180
    Jobb
    Automation p pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

Standard

Ha, precis samma grej rkade en kille ut fr i klubben. En Cessna som parkerade i en trdtopp. Kompisen tog sin hexa och hovrade en meter ovanfr och frskte blsa ner den utan resultat. Ett par dagar senare hade han monterat en lina och krok med ett servo fr ndslpp under hexan.
    Stor var besvikelsen nr han kte till fltet och ngon hade lyckats peta ner planet p ngot stt. Han gnade en stund t att muttrande trna p att fiska upp en sophink i kroken i stllet. Det var inte s ltt som man kunde tro faktiskt, men till slut gick det.

Henke80s avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlgg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jnkping rfk

Standard

Sknt att hra att man inte r ensam. Gjorde samma sak fr ngra veckor sen. Men jag har ett
    hemligt vapen. En modig storebror som kltrrade upp minst 10 meter o sttte ner planet.

Tv sm hl i vingen och ett par lossade gngjrn. Allt funkade elektronik vg.

S jag tackar min bror igen fr jag tror han kommer lsa detta.
    Annars har jag inga tips att ge trdskaparen till ditt problem.

Har du inga syskon som gillar att klttra trd??

Mvh Henrik
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

Standard

Fiskesp med en 5" spik har rddat mig mnga ggr

Standard

Kanske inte exakt 15m, men om man rknar med att man sjlv hller upp den 1-2m ver backen s blir det 11-12m.. Frlnga med ngot i toppen?

http://www.carbix.se/product.html/gl...category_id=34
    Bara fr att jag inte frstr det teoretiska resonemanget, innebr det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Reg.datum
    Mar 2009
    Inlgg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhttan

Standard

Nu brjade det faktiskt att blsa lite, och den ramlade ner =) Lite tur ska man ha...

T.o.m. batteriet klarade sig.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •