Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Vilken modell för balsanybörjare?

  1. #21

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    ...fast Stevens Aeros G480 är nog svår att slå när det gäller flygegenskaperna för byggsatsmaskiner i denna storleksklass.
    Sen kanske den är svårare att få tag i i Sverige vilket är synd.
    Men Stevens Aeros laserskurna byggsatser är excellenta - kolla t ex bygganvisningen till G480 - http://www.microflight.se/steven/g480-web.pdf

    Roger
    Jag håller helt klart med! Jag har läst på om modellen och kollat igenom bygginstruktionen. Läste om en kille på rcgroups som byggde vingen i knät! och det blev rakt, sådan är passformen på grejerna =)

    Dessutom så ska den ju flyga utmärkt, detta med mänsklig storlek på motor och batterier, jag har ingen lust att lägga ut en förmögenhet på det. Jag har inte riktigt kunnat släppa tanken på Re-grooven, särskilt eftersom den är riktigt snygg =)

    Stevens verkar faktiskt sälja den direkt från hemsidan, blir väl en femhunka i frakt, men det kan det vara värt om ingen affär tar in den.

    Slutsatsen är väl att det blir nog en Re-Groove, så tack för tipset Roger!

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om du inte har jättebrådis så skulle jag i dina kläder ringa MFT och höra om dom kan ta hem en eftersom dom säljer andra modeller från Stevens Aero. Om jag kommer ihåg så skall jag kolla vilken motor och ack som kompisen har i sin men det var som sagt ingen speciellt stor rova.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •