Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Naza M V2, motorerna startar inte!

  1. #1

    Standard Naza M V2, motorerna startar inte! ***PROBLEMET ÄR LÖST***

    ***PROBLEMET ÄR LÖST, felorsak: okunskap***



    Hej. har googlat ögonen röda nu men hittar ingen med samma problem som jag har.

    Jag har byggt ihop min första quad nu, med följande specs:

    motorer: Sunnysky V2216-15 650Kv
    esc: Afro 20A HV (utan bec)
    FC: Naza-M V2
    batteri: 3700mAh 4S
    Radio: Turnigy 9XR
    receiver: FrSky D8r II plus

    har confat allt i nazam assistant 2.2 har kalibrebrat spakarna där i. Har kalibrerat varje motors gasläge för sig genom att ansluta receivern direkt och starta med full gas för att sedan dra ner och fått OK melodi på det.
    har confat radion med 3 körlägen och en spak för failsafe samt ställt in receivern på failsafe om den tappar radiosignal, sen har jag testat allt i NazaM assistant och alla spakar går åt rätt håll och brytarna visar rätt körlägen och failsafe funkarsom den ska. Har även kört testläget för motorerna där för att se att rätt motor är på rätt plats och att de går åt rätt håll och det funkar det med, förutom att motor 4 snurrar lite längre tid än de övriga tre som bara rycker till en halv sekund.


    Sen provar jag att starta upp den, radion på först (har även provat omvänt) motormelodin ljuder: 1234-melodin, inte den som stegrar i dur med kanske 7 pip som jag sett på flera videos då andra drar igång sinna
    Sen blinkar Nazan system start self-check: röd-grön-gul-x3-grön-grön-grön-grön "allt ok"
    Därefter blinkar det röd-röd-röd-gröngrön(snabb dubbelflash) och sedan börjar det om (den röda minskar varefter den hittar satelliter).

    Nu har jag kollat upp att dubbelflash kan betyda: sticks (except throttle stick) not at center.
    det kan även betyda: In Atti Mode, after power on and before motors start, if YELLOW or GREEN light double blinks without move any stick, that means, you have moved any stick during system start up and check. Now you should reboot MC.

    det sistnämnda låter ju exakt som mitt problem men jag har inte rört något under uppstarten och jag har försökt flera gånger, men det hjälper inte.

    har även försökt att göra en arming sequence genom att dra spakarna mot varandra och ibland efter typ 6 sekunder så börjar den tokblinka grönt och det har jag inte hittat någon förklaring på vad det betyder.

    de enda indikationer på fel jag kan märka är som sagt:
    1. motor 4 snurar liiite längre än de andra vid motortestet i NazaM Assist software.
    2. fel startmelodi (kanske)
    3. dubbelblink (grönt i gps och gult i atti, i manuellt läge blinkar det bara rött)
    4. motorern startar helt enkelt inte! fan


    tips?
    Senast redigerat av plame den 2014-08-20 klockan 23:01. Anledning: problemet är löst

  2. #2

    Standard

    Ok. nu känner jag mig lite dum och måste erkänna att jag faktiskt inte läst hela DJI wikin eller för den delen manualen för Naza M V2, men just precis nu nyligen kanske 15 minuter efter att jag postade min fråga här så satt jag o läste där och stannade till vid just den här sektionen:
    http://wiki.dji.com/en/index.php/Naz...09Cut_Off_Type
    och tänkte nää inte kan det vara så enkelt, sprang ut mitt i mörkret med quaden och tände bygglampan, startar upp allt och drar båda spakarna snett nedåt... suuiiius!! YES!! (första gången jag får höra alla fyra motorerna på samma gång). happ jaja klart det var så enkelt.

    tråden får väl sitta här, kasnke hjälper någon annan med samma okunskap som mig..

    "Combination Stick Commands" CSC var nyckelordet iaf!

  3. #3

    Standard

    Ja det lönar sig att läsa manualen
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    men värt att veta om samma problem är om du ändrar expo eller dual i radion så startar den inte heller utan att göra om kalibrering i datorn. har gjort det två gånger med lång tid imellan så jjag hann glömma bort det igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •