Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: BI V2.5 3D Printer bra?

  1. #1
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard BI V2.5 3D Printer bra?

    Tjenare
    Inför kommande projekt så har jag börjat fundera på en 3d skrivare och jag snubblade över denna.
    http://bootsindustries.com/shop/biv2/
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fde52050527678c269ec63272ecf4c46_large.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	35,7 KB 
Id:	47239
    Den har ju en respekterande stor byggyta men om jag jämför med makerbots Replicator Z18 så är ju inte maskinen helt innesluten och insidan uppvärmd. Vad säger ni 3d skrivar experter är uppvärmningen något man kan vara utan och ändå bygga stora saker? Sedan är ju hela skrivaren uppbyggd på ett annorlunda sätt. Förlorar jag precision eller är de likvärdiga?
    Vad tror ni är det som det brukar vara att man får vad man betalar för BL 2,5 är ju halva priset mot replicatorn.
    Vad jag skulle vilja göra är bland annat instrumentbrädor och cockpitar samt lite delar som kan bli en plugg som ag kan gjuta av.

    Ps: nej isjakten är inte bortglömd bara utan ställe att köra
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Frågan är om det inte var en replicator jag såg på Mediamarkt igår, hur som helst så verkade den inte skriva bättre än vad min maskin gör.

    Jag har lärt mig ett par saker under min tid med 3D printer och det viktigaste jag ser är en uppvärmd byggvolym. Det ger fördelen att prylarna inte warpar när du skriver ut dem. Skall bifoga en bild om en liten stund på fenomenet. Även drag/vindpustar gör att modellen warpar, inbyggnaden hjälper detta med.

    Nästa maskin jag bygger blir nog en Rostock Max delta, förmodligen i egen tappning. Gillar delta, men man behöver bygga in den som jag gjort med min prusa i3. Jag har även flyttat ut elektroniken från 3D printern utanför min värmelåda vilket ökade driftsäkerheten.

    Tänk på att extrudern är väldigt viktig. Min nästa maskin kommer förmodligen ha en E3D extruder i helmetall. Det ger fördelar så som att du kan printa med högre temperaturer om du vill köra nylon exempelvis.
    Superhero

  3. #3

    Standard

    JO det stämmer att MediaMarkt förösker lura på kunder skrivare - kolla priset - gå till tillverkarens egen hemsida och köp produkten för halva priset

    MediaMarkt = jävla lurendrejeriföretag

    Alla saker har dyrare prislapp i butik än de har på deras egen hemsida och ursäkten är alltid samma sak - vi hinner inte prismärka varorna för priset ändras hela tiden.

    Ett regelrätt fusk är vad det är...och hela tiden påstår de att de går back....de borde isåfall förlora ännu mer om priserna vore rätt
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Ett regelrätt fusk är vad det är...och hela tiden påstår de att de går back....de borde isåfall förlora ännu mer om priserna vore rätt
    Dem har eller SKA stänga flera butiker och fler är på G. Jag har löst in mina presentkort, för man vet inte om de är kvar i morgon *tyvärr*
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •