Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Up fällbara landningsställ

  1. #1

    Standard Up fällbara landningsställ

    Hej.
    Jag har precis monterat uppfällbara landningsställ till min Octo som jag vill styra från min Gimbal RX. Problemet är att tv'n givetvis inte ger tillräcklig strömställare för servona. Jag förståndet jag måste koppla en separat lipo via 5v ubec till benen men hur gör jag för att samtidigt få signal och jord till rx'en? Kan någon skissa upp hur jag lättast kopplar?
    Tack

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Endast en källa med pluspol får kopplas till systemet, men alla källor skall dela jorden.

    Gör en 1hane 2hona Y-kabel där;
    Hona1 (från BEC) har både Jord(Svart) och Positiv(Röd) kopplat till hanen (ingen signalkabel av förklarliga skäl)
    Hona2 (från signal) har Jord(Svart) och Signal kopplat till hanen (inte Positiv(röd) inkopplad).

    På så sätt får du signal från Hona2, strömmatning från Hona1 och gemensam jord till båda

    Hoppas jag inte hade en tankevurpa där. Hona 2 kopplas mellan mottagaren och den källa som du annars fått ström från.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3

    Standard

    Tackar Fluf.
    Jag testar nu till helgen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •