Fundrar på att byta min Mini-APM i miniquadden till Naze32, och samtidigt lätta den från Lipolarm, Lost plane finder, spänningsdelare för FrSky telemetrin för batterimonitorering.

Kombinationen Naze32 och olika FrSky mottagare tycks vara, hur ska jag uttrycka mig, spännande, är nog ordet jag far efter...

Har X6R och X8R mottagare, men i tidigare nämnda vikt jakt syfte så vill jag ju köra CPPM för att spara in sladd, Men då har ju FrSkys X-mottagare bara s.bus och inte CPPM utgång. Finns ju adaptrar s.bus - cppm, men tanken var ju att minska på delar.

Jag har en D4R-ii mottagare liggandes också, den kan CPPM ut, men då är FrSkys implementation av CPPM knas, så mottaragren måste flashas om. Och en sån USB-FrSky adaptar har man ju inte. Tänkte slippa fler paket från kina ett tag.... Suck.

Sen är det telemetrin. X8R mottagren har s-port ingång som kanske går att ansluta till naze32, får inga klara besked från internet.

D4R-ii däremot kan kommunicera direkt med Naze32, men vissa har problem med att få mätdata till mottaragren.

Eller ska man skita i alla finesser, köra old-school med 4 servosladdar, lipoalarm, plane finder och använda A1 ingången på mottaragen för batteriövervakning.

Kraven jag har är
4 kanaler till FC
LiPo övervakning via telemetri till Tarains
Lost Plane finder (buzzer) av något slag, så man kan hitta den när den ramlat ner...

Hur gör ni andra?