Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Fatshark Dominator problem

  1. #1

    Standard Fatshark Dominator problem

    Hej alla glada fpvare... Har ett problem, kontakten där man kopplar in mottagaren på glasögonen har gått sönder. Plasten som sitter runt stiften (dom som är lödda på pcb) har separerat och delat på sig. Känns ju som att det borde finnas sånna kontakter att köpa löst då jag misstänker att Fatshark inte hittat på en egen kontakt utan tagit en som redan finns tillverkad sen tidigare ( = inte behöva utveckla och tillverka egna för att spara pengar) Så jag undrar om det är någon som vet vad en sådan kontakt heter så att jag kan leta rätt på en ny ( på typ Elfa el. Dyl.) Alternativt om någon vet någon bra sida med reservdelar till Sharken. Nu skulle jag ju haft nån bild och visa med men har ingen i luren så jag får fixa den senare.

    Mvh Matte

  2. #2

    Standard

    Fatshark har en egen reservdelsshop med billig frakt (frakten ändras vid checkout).
    Här kan du kolla. Tror dock du måste kontakta dem innan och få ett ärendenummer eller nått annars makuleras ordern.
    http://www.fatsharkb2b.com/fsb2bstore/

  3. #3

    Standard

    Fan vad nice... Tack ska du ha =D

  4. #4

    Standard

    Såg att det fanns Goggles att köpa där.
    Någon som handlat därifrån och vet om det går utan att ha ett företag?
    MVH
    Marcus

  5. #5

    Standard

    Det ska det nog gå, jag har lagt en beställning på reservdelar och en kamera. Dock så är dom något struliga, jag kunde bara välja pay by wire till dom och efter att jag satt in pengarna (man måste maila en kopia på insättningen) så tog det flera dar utan att jag hörde av dem. Skickade ett mail där jag bad dom kontakta mig snarast för att säkerställa att pengarna kommit fram. Jag får till svars att dom inte kunde se nåt men att dom skulle kolla med hon som har hand om ekonomin som för övrigt har semester till den 9/9. Samt att personen jag haft konversationen kläcker ur sig att det ska gå att pröjsa med Paypal.... duuuh =/ ... skulle varit mycket enklare från början om dom haft bättre valmöjligheter i beställnings menyn ( jag påpekade även det i ett mail). Så nu väntar jag och ser om det blir läropengar eller att jag får pröjsa mera. Hoppas på att det ska lösa sig, men det har inte varit smidigt nånstanns än.

  6. #6

    Standard

    Måste uppdatera lite.
    Har fått grejerna tog lite mer än en månad (vilket jag räknade med) och nu funkar glajorna igen =)
    Det går att handla som privatperson där men jag skulle rekommendera att mailar dom innan beställningen.

  7. #7

    Standard

    Satt o funderar på att beställa ett par brillor där ifrån men verkar inte hitta deras mail?
    Var det frakten som tog lite mer än en månad eller va dom bara sega med att få iväg det?

  8. #8

    Standard

    Det var deras ekonomiavdelning som inte hittade min betalning =/ till att börja med. Jag fick göra en pay by wire betalning, det fanns inget annat sätt att betala när jag gjorde beställningen via deras sida, men när jag varit i kontakt med dom så sa dom att det gick att betala via paypal. Sedan så fick jag paketet som rek. Och så är ju inte kina posten så jätte snabb (dom satte väl 2 kineser i en rodbåt som fick ro över paketet) och svenska posten är ju inte så världssnabba dom heller.

  9. #9

    Standard

    Ok! Hongkong post brukar inte vara så farligt slöa. Har du deras mail?

  10. #10

    Standard

    Ska kolla när jag kommer hem.

  11. #11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •