Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Racers Jönköping

  1. #1

    Standard Racers Jönköping

    Nu har jag fått tummen ur och beställt en qav250 med massa lullull.

    Finns det några goa o glada i Jönköpingsområdet som rejsar något? Hade varit kul att flyga lite bana tillsammans med några.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    vi är ett helt gäng i tranåsklubben som kör , du är helt klart välkommen att delta i våra race, sen har vi ingen bana men det blir ofta skapat något där vi flyger .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    Härligt! Jag är och jobbar lite i Tranås ibland på helgerna, så hakar gärna på de dagarna jag jobbar!

    Inga andra nära Jönköping?

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Härligt! Jag är och jobbar lite i Tranås ibland på helgerna, så hakar gärna på de dagarna jag jobbar!

    Inga andra nära Jönköping?
    söndagar finns det alltid folk vid fältet om det är väder
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Jobbar ju som ordningsvakt där och söndagar är det inte speciellt mycket arbete i Tranås inom det yrket tyvärr, så får bli en extra resa ner då =)

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det flygs även lördagar ibland . Söndag. Tisdag är dom dagarna klubben har som standard dagar . Men det flygs betydligt mer än så
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7

    Standard

    Bor i huskvarna och har beställt lite LKTR250 prylar. Får se när de dyker upp!! Dock ej beställt FPVprylar än.

  8. #8

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Vi har en medlem ifrån Jönköping som åker upp de flesta Tisdagar och Söndagar. Det kanske går att göra sällskap.
    Vi har ju även ett flygmeeting på Söndag om du har tid.
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...k-Flygdag-2014
    //Lasse

  9. #9

    Standard

    Tack det låter som en bra plan. Vilken medlem är det som åker upp? Finns han på forumet?

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    79
    Klubb
    HABO Modellflygklubb

    Standard

    I Habo har det börjat komma igång lite [emoji6]

  11. #11

    Standard

    Yepp, vi är nu 22 personer i FPV Jönköping med omnejd-gruppen på facebook =)

  12. #12

    Standard

    Bumpar denna lite...finns det någon info även för oss utan Facebook?
    Är med i HaboMFK och kör där lite, men vore kul att hänga på andra med racers vid tillfälle.

  13. #13
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Fan ni fick det bäst med 22pers, själv är jag 1 person i Arvidsjaur

  14. #14

    Standard

    Vi är nu 54 personer i gruppen. varit lite dålig aktivitet men det lär väl ändra på sig nu när vädret kommer igång igen =)

    Gruffy, då är det ju läge att fixa facebook nu då =)
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  15. #15

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    om man måste ha facebook för att få info om racen så får ni racea själva
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #16

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    8
    Klubb
    Jönköpings RFK

    Standard

    Jag har också börjat några första försök med racers och fpv; kanske dags att gå med i fb-gruppen. Jag flyger mest, på Jönköpings Radioflygklubbs nya fina fält som är så nytt att det inte syns på googlemap. Tyvärr är vi bara två ännu som flyger fpv och ingen har tränat mycket; man är tillbaka på nybörjarstadiet!

    Här finns Jönköpings Radioflygklubb i verkligheten och på nätet: https://www.ma-db.com/place/8883. Medlemmar i RCFF och medlemmar som redan är med i SMFF i andra klubbar behöver inte lösa avgift till SMFF för att flyga på vårt fält. Enstaka gästflygning är också tillåtet.

    Mvh Ingemar Thörn

    PS Åker nog ut till fältet både i morgon tisdag kväll och onsdag kväll om inte jobbet kommer i vägen.
    Senast redigerat av N17NL den 2016-05-09 klockan 20:07.

  17. #17

    Standard

    Tackar för info! Det finns alltså en hel del som fuskar lite med FPV ute i buskarna kring södra Vättern. Kul! Synd att det bara finns på FB...för jag börjar få karaktärsdrag av "sur gubbe som inte skall skaffa FB". Men jag hoppas vi kan skicka/tipsa om eventuella tillställningar här ibland i alla fall.

    Själv har jag kommit igång ganska bra nu...har sålt av alla min helisar (med en tår i ögat) och har bara lite FPV-prylar kvar nu. Är ju dock så kul att jag uppgraderat mina goggles och beställt en ny 210-quad (snabbare & starkare) som skall byggas snart! Så...hör av er om ny skall ut och leka någon dag.
    Tyvärr Ingemar (tror att vi möjligtvis jobbat ihop i tegelhögen för 5-6 år sedan?) så kan jag inte komma och hälsa på er denna vecka...men det får bli en annan gång!
    Mvh Stefan

  18. #18

    Standard

    Tyvärr så blir det ju mer och mer som bara händer på facebook eftersom 99% av alla använder det. Men finns säkert någon som har lust att kopiera allt som skrivs på facebook och klistra in det här =) hehe.

    Finns även en "FPV Sverige" på facebook med 1600 medlemmar, används flitigt och händer väldigt mycket där dagligen.

    Ni kan ju skaffa facebook och inte ha några som helst vänner på facebook och bara vara med i FPV-grupparna annars. Blir ju precis som att regga sig på detta forum, fast det händer mer där än här =) Samt att man får uppdateringar om event etc pushade till telefonen om man vill. Lite smidigare än att logga in på ett forum stup i kvarten för att se om något händer.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Tapatalk pushar nya medelanden från forum om man vill.
    Nä ge Facebook inblick i mitt liv är helt borta.
    Sen får du nog justera din procentsats för jag känner rätt många utan faceplant

    Sent from my S5
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #20

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    414
    Klubb
    Jönköpings Radioflygklubb

    Standard

    Håller med om att FB utan vänner fungerar även för oss som hatar att inte ha kontroll över vilken info man får. Bara lite enstaka "reklam". Jag har just nu bara en vän på FB och förstår hur mycket ointressant info man skulle få med många vänner. Knuter man FB-kontot till ett unikt epost-konto så slipper man att alltid se mailen som kommer om man är aktiv på FB.

    Stefan: javisst har vi jobbat på samma våning. Jag tog till och med över din plats ett tag efter att du flyttade ifrån.

    Citat Ursprungligen postat av Gruffy Visa inlägg
    Tackar för info! Det finns alltså en hel del som fuskar lite med FPV ute i buskarna kring södra Vättern. Kul! Synd att det bara finns på FB...för jag börjar få karaktärsdrag av "sur gubbe som inte skall skaffa FB". Men jag hoppas vi kan skicka/tipsa om eventuella tillställningar här ibland i alla fall.

    Själv har jag kommit igång ganska bra nu...har sålt av alla min helisar (med en tår i ögat) och har bara lite FPV-prylar kvar nu. Är ju dock så kul att jag uppgraderat mina goggles och beställt en ny 210-quad (snabbare & starkare) som skall byggas snart! Så...hör av er om ny skall ut och leka någon dag.
    Tyvärr Ingemar (tror att vi möjligtvis jobbat ihop i tegelhögen för 5-6 år sedan?) så kan jag inte komma och hälsa på er denna vecka...men det får bli en annan gång!
    Mvh Stefan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •