Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Är denna TBS Discovery-setup OK?

  1. #1

    Standard Är denna TBS Discovery-setup OK?

    Har allt utom TBS Discon... Undrar bara om det är OK paket.
    Ska FPV-flyga med en GoPro. Ska beställa så fort som möjligt.

    Jag har:

    ESCs - 4st Power HD 20A
    Motorer - 4st Tiger Motors MT2212-13 980kV för 3-4S LiPo
    Propellrar - 4st DJI 8x4.5" (2st CCW och 2st CW) men även flera andra 9" och 10"
    Propeller-adaptrar - 4st Tiger Motors Propeller adaptrar (2 olika gängade)
    Ackar - GensAce 4S 2200mAh 30C LiPo's (har även 3S 2200 30 GensAce)
    Styrkort - Har KK2 v1.6, räcker det, eller borde jag skaffa tex Naza-M Lite? Vill ju inte begränsas i hastighet.
    Armar - 4 st svarta DJI F450-armar
    FPV-kamera - FatShark 600TVL 15 grams
    Videolänk - FatShark 250mW 5.8GHz med spironet eller om det var omni

    Tänkte skaffa:
    - TBS Discovery-ramplattor
    - TBS Discovery Core

    Men, behöver jag följande
    - TBS Discovery Love Seat? (för GoPro?)
    - Tennhölje? (till core? den stör va?)
    - VTX-fäste? (räcker det inte med att fästa kameran med dubbelhäftande tejp?)
    - Straps? (nåt speciellt med dem?)
    - Reduction Set? (vet jag inte ens vad används till)

    Finns det någon BL-frontgimbal som passar denna ram?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Hej,

    VTX fästet är för att skruva fast sändaren. Det beror ju på vad du har för antenn, filter (vinklat eller inte) och sändare om du över huvud taget kan använda den.

    Jag tyckte att jag såg att regulatorerna på core kunde störa ut 433MHz radiolänken till en UHF RC mottagare.

    Loveseat är en vibrationsdämpande kudde för gopron. Öronpluggar i skum verkar vissa använda

    De här blir ju lite halvdyra när man satt på alla komponenter så jag vill gärna ha någon form av failsafe. Den var mycket stabil med Naza också, det blir nog inte bra film utan gimbal annars.

    Jag har inte sett några gimbals som är byggda för en TBS discovery men det ser ut att gå att modifiera den här: http://www.goodluckbuy.com/dji-phant...otography.html Jag tycker att den är billig nog att chansa på.

    Jörgen

  3. #3

    Standard

    Om du köper disco Pro så finns det en bl gimbal till den ink kontrollerkort.. jag hade nog satsat på ett cc3d eller naze32 kk2 i sista hand, mest för att jag är trött på naza.. jag körde min disco på 4s och 9" tyckte det passade bra
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  4. #4

    Standard

    Ok, VTX-fästet går bort, min sändare är skyddad och har vinklingsbar antenn.

    Kommer inte använda telemetri på denna eller någon UHF-länk, så tennskyddet går bort, blir bara 2.4 för RC och 5.8 för video, till en början.

    Loveseat... jag har samma material i klippbara storlekar, tänkte inte på det. Har haft väldigt lite problem med yello-effekt på mina flyg och multis som jag haft GoPro på.

    Failsafe... KK2 dimper ju ner och jag tänkte ha en "pipare". =) Keep it simple. Ingen GPS.
    DJI Naza-M Lite utan GPS var tänkt att kunna användas för att en firma jag hjälper använder Naza och jag har ingen själv. GPS vet jag inte om jag behöver om jag ska FPV-flyga.

    TBS Discovery Pro är ju helt klart coolare, men inte försvarbart pris riktigt till mitt behov, fast det är ett bra kit. Men ska man ha en BL-gimbal så är man inte långt ifrån ändå i slutänden. Skulle velat ha en enkel FPV-kärra bara, med GoPro, utan proppar i vägen. Inte en dyrgrip man måste köpa mer dyra grejer till för att man är rädd om den för att den är dyr och för att man ska få till snygga filmer som jag måste ägna tid åt att redigera och lägga upppå tuben osv... =) Vet inte om målet är att göra snygga filmer med denna, har mer planer. ;-)

    Gimbaln i länken som du gav Jorgen, den liknar den som RCtech.se haft hemma? Den lär ska funka helt OK. Och japp, den går att bygga om.

    Det är ackarna jag inte riktigt har... 4S 2500 är minimum, jag har 4S 2200.. men det räcker säkert till lite flygning initialt i alla fall.

    CC3D skulle vart intressant testa (pysslat med KK2, APM 2.5, APM 2.6, Naza-M Lite, Naza-M V2, ZeroTech YS-S4 v2), men man blir snurrig av att hålla på med alla och bil dålig på alla istället för bra på några.

    Naze32 har en lokal flygare skaffat sig, ska följa med den utvecklingen. =)

    Hur som helst... tack i alla fall. =)

    Föresten, funkar KK2 bra på det jag tänker bygga? Eller är symmetrin ett problem? Jag har haft tre KK2 v1.6 på multicoptrar och de har flugit bra allihop, till slut.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Okay, då känns det som om du har ganska bra koll på vad du vill ha KK2 borde funka finfint lite tuning bara, symmetrin är inget problem
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  6. #6

    Standard

    Grejerna som saknas är beställda. =) Det blev ramen + core + tennlåddan. Blir KK2 i början. Härrrlit! :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Standard

    Gött
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •