Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Många sladdar blir det...

  1. #1

    Standard Många sladdar blir det...

    Har en hexa och herrejösses me sladdar där är. Jag har ju mig själv att skylla eftersom jag kopplar in nya grejer hela tiden.
    Tyckte att 12 kanaler var väl tilltaget, men nu är kanalerna slut....och jag behöver en till (uppfällbara landningsställ - för att det ser coolt ut...).
    Det blir ju inte bättre att jag är dålig på att dra kablarna snyggt.
    esc, ubec, gps, osd, video switch, 4 servon, FC, telemetri - som sagt, många sladdar blir det.
    Hur tror ni det ser ut i framtiden? Om några år? Jag hade gärna sett kort som har fler av dom funktionerna som många av oss använder.
    Christian

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    S.BUS kanske är svaret för dig?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Och en bild vill vi se. :-D

  4. #4

    Standard

    S-bus löser ju bara härvan från mottagaren.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	177 
Storlek:	121,6 KB 
Id:	47402  

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Det är många sladdar kan jag hålla med om , de som har strömmatning mm inbyggt i ramplattan tex TBS och Spidex blir det ju mindre för esc osv , annars är det väl bara att systematisk fästa dom med strips i snygga kabelhärvor ( mitt stripskonto har avsevärt ökat sen jag började med multis ), vill man snygga till det finns det kabelstrumpor dock får man inte igenom kontakter på sladdar osv.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #6

    Standard

    Tyvärr har vi en naturlag som säger att så fort man fäst upp kablarna snyggt så slutar det fungera Det gäller också på bilar o motorcyklar.
    Köpte en färdigbyggd Tarot quad som hade 4-in-1 esc och det är mkt skönt att ha allt packat i en liten låda. Har köpt en likadan låda till min lättviktsquad. Till denna hade jag gärna haft en Fc-osd-video TX-låda!

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bertone Visa inlägg
    Till denna hade jag gärna haft en Fc-osd-video TX-låda!
    Det närmaste du kommer är nog en Eagle Tree Vector.

  8. #8

    Standard

    Det finns även en naturlag som drar ur kontakter. =) Fast den lagen du nämner är väldigt bekant (dra ej åt med billiga skräp-stripes så hårt, de skär sönder kablar). Jag brukar använda stripes/buntband för att få det att sitta fast så man vet att man inte med nåt finger drar ur nåt i misstag, lite grand. Kablar som rör sig -> kan vibrera -> går av där kabeln går in i kontakter. Been there done that.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Tyvärr har vi en naturlag som säger att så fort man fäst upp kablarna snyggt så slutar det fungera Det gäller också på bilar o motorcyklar.
    Inget jag råkat ut för varken på bilar som jag mekat en hel del med eller multis , bara för jag sa det händer det väl snart ;-)
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  10. #10

    Standard

    Ett tips är att använda vaxtråd istället för buntband. Vaxtråden väger mindre och skär inte in i kablarna.

  11. #11

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Tandtråd funkar!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •