Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: FPV-premiär snart =)

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard FPV-premiär snart =)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	versa.jpg 
Visningar:	157 
Storlek:	109,6 KB 
Id:	47491

    Nu blir det FPV-premiär snart! Lite smått nervöst faktiskt. Tanken var att jag skulle sätta grejerna på en quad, men den väntar jag fortfarande på ESC och FC till, så nu testar jag på min Versa-wing istället.

    Lite budgetgrejer för att kunna testa om det är något för mig:
    Quanum-goggles (om man nu kan kalla de för det)
    200mW 5,8 Boscam-kit med vtx/vrx från securitycamera2000
    cloverleaf/skew-planar från securitycamera200
    Sony 600-kamera från securitycamera2000

    Allt som allt så blev det ca 700 sek har jag för mig. Får se om jag hinner komma ut imorgon och testa.

  2. #2
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Hur gick det?
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ...och har du överhuvudtaget RC-flugit tidigare ? Om inte så kan jag tänka mig att en vinge kan vara en aning lurig att börja med. Din placering och fastsättning av prylarna på vingen ger mig en känsla av att detta är ditt första bygge. Misstänker nämligen starkt att din vinge är alldeles för baktung.
    Roger

  4. #4

    Standard

    Hrm, en versa wing kommer omöjligen balansera ut med acken/motor och esc där bak. Såvida du inte har enormt mycket bly i nosen.

    Acken brukar normalt sätt hamna längst fram i nosen, om man inte flyger med en gopro 2'a där framme.

    Edit: såg precis att det bara är videoacken ovanpå, och att vanliga acken sitter i nosen. Ursäkta, då borde den balansera ut fint.

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Mycket spekulationer här =)

    Rc-flyg har jag hållit på med av och till, men jag började för 20 år sedan, så att flyga och bygga en vinge är inga större problem ;-)

    Så japp, flygacken sitter längst fram. Videoacken är mer en efterkonstruktion, eftersom planet inte var byggt för fpv från början. Den är väl influgen innan kameran åkte på, notera den skrynkliga nosen

    Premiären gick bra, bortsett från lite åksjuka. Nu sitter grejerna på min quad, och jag lekte följeflyg efter en bixler idag, det var riktigt kul! Så man kan nog säga att jag blivit biten av FPV. Jag ger inte upp LOS-flygning, jag försöker fortfarande att bli hyfsad på 3D, men detta är alldeles för kul att sluta med.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •