Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Naza Lite och home position.

  1. #1

    Standard Naza Lite och home position.

    Hej,

    Det var lite knepigt att hitta det här och jag tänkte att det kanske kan hjälpa någon om jag skriver ett par rader.

    Jag var just ute och provade en Naza Lite och fann att jag inte fick den att indikera att home positionen var funnen som en en Naza M gör, dvs blinka grönt i hög frekvens ett antal gånger.

    Jag hittade inte svaret trots att jag bläddrade igenom manualer för Naza M, Phantom och Naza lite. Men svaret fanns i den här tråden: http://fpvlab.com/forums/showthread....-Home-Position

    Naza Lite indikerar allså att den lagrat hemposition OCH flygriktning för IOC. Om IOC inte är aktiverat så får du ingen visuell bekräftelse att home positionen är lagrad.

    Jörgen

  2. #2

    Standard

    Beror det inte på vilket Flight Mode du har inställt? Har man i Manual-läget och den har hittat tillräckligt med satelliter så varken lyser eller blinkar det. Har pysslat lite med en Naza-M Lite med GPS, men inte testat IOC än dock. Slår man om till Atti-Mode så blinkar det orange med längre intervall. Och i "GPS"-mode så blinkar det grön med samma intervall. Finns en sida i manualen som beskriver alla blinkningar väldigt bra.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Det vet jag inte, jag har bara provat ett par gånger med GPS. Det är inte riktigt min grej det där med att hänga på samma ställe. Jag har sett det rekommenderas att man till och med skall lyfta första gången i GPS läget för att den skall lagra positionen. Så det finns många uppgifter därute.

    Men det verkar vara så att Naza Lite inte ger den snabba bekräftningsblinkningen när den lagrar positionen. Den skall tydligen göra det när man lyfter och flyger iväg med IOC aktiverat. Det får undersökas senare. Med andra ord så vet du inte om den tänker rymma till förra platsen du flög på om något går fel.

    Jörgen

  4. #4

    Standard

    Jag har flugit med Naza Light i ca ett år nu och min blinkar snabbt grönt när jag står på marken för att bekräfta Home position. Brukar starta upp i GPS läge och lyfta i antingen gps eller atti.
    IOC har jag aldrig flugit i så det har jag inte lagt någon vidare energi på.
    Dock så har jag tagit för vana att alltid calibrera för varje nytt flyg ställe.

    //Peter

  5. #5

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlägg
    Jag har flugit med Naza Light i ca ett år nu och min blinkar snabbt grönt när jag står på marken för att bekräfta Home position. Brukar starta upp i GPS läge och lyfta i antingen gps eller atti.
    IOC har jag aldrig flugit i så det har jag inte lagt någon vidare energi på.
    Dock så har jag tagit för vana att alltid calibrera för varje nytt flyg ställe.

    //Peter
    Spännande, precis som min Naza-M. På samma plats så blir det inga snabba blink med en Naza Lite

    Jag får väl ta mig tid att aktivera IOC så ser vi vad som händer.

    Jörgen

  7. #7

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •