Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: 250 quad

  1. #1

    Standard 250 quad

    Då var bygget igång
    Första problemet jag stötte på var att ena motorn gick upp i varv och när man kom upp till ca 80% så gick den snabbt ner på halvfart och sedan upp till ca 90% av maxfarten... programmerade om esc men inget hjälpte.

    Efter många om och men så hittade jag att 2 trådar ut från de kortade motorkablarna inte var ordentligt skrapade och därför fanns ingen kontakt. Nu när det är löst så har jag skrapat extra mycket på resterande kablar.


    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  2. #2

    Standard

    Det blir nog bra det där. Innan du går för långt....Har du ritat av en arm så du kan tillverka fler?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Standard

    Jag tror det kommer bli oerhört bra =)
    Naze32 board samt 4st 1500mah batterier kommer idag, mobius förhoppningsvis oxå.

    Jag har beställt extra armar, kostar inte många kr. Hela ramen kostade 230kr så man skulle ju egentligen kunna köpa en hel extra att ha liggandes =)

  4. #4

    Standard

    Då var det roliga slut ett tag. Ena motorn brann när jag skulle testköra den, den betedde sig lite som att timingen inte var rätt inställd på ESC´n, men efter att ha programmerat om esc´n och testat samtliga inställningar så funkade det fortfarande inte. Efter sista försöket så brann både motor och esc upp =/

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-09-04 03.48.45.jpg 
Visningar:	115 
Storlek:	138,7 KB 
Id:	47525Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-09-04 03.48.56.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	105,6 KB 
Id:	47526

  5. #5

    Standard

    Jag tycker det är vanligare och vanligare med ESC-ar som brinner - speciellt till 250...


    Dåliga batchar eller taskig programmering - jag vet inte...men nu dog ju motorn också....kanske en dålig lindning
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #6

    Standard

    Skruvar upp i lindningen är lätt med småmotorerna.
    Avståndet är inte lika stort på dom som på de större.

  7. #7

    Standard

    De skruvar jag fick med passade perfekt och var perfekt höga så att de slutade efter att gängan i motorn tog slut, sen ligger lindningarna som brändes inte över skruvhålen. Fick med 3 olika längder på skruvarna och var noggrann med att kika så att de inte skulle gå upp i motorn. var nog en dålig ihopsatt motor.

    Säljaren har iaf redan skickat ut en ny. Idag kom naze32 kortet och mina batterier. kul.

  8. #8

    Standard

    Vad är det för ram?

    Jörgen

  9. #9

    Standard

    Denna är det. Ska testa lite om jag tycker om de små. Så får det bli en blackout sen =)

    http://www.ebay.com/itm/310958393374...%3AMEBIDX%3AIT

  10. #10
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Har också fastnat för en mini, har just beställt en FPV250LH Low Hung Clean-and-Dirty
    som ska utrustas med Tiger Motors MN1806 2300kv och 5x3 prop. Esc Afro ESC 12Amp.

    Såg även att KK kortet har dykt upp i en minivariant på 30,5X30,5mm så den får bli FC.
    Acc blir 3C 1500mah 35C, för FPV blir det Fatsharks Attitude och original kameran.

    Matsa...

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Denna är det. Ska testa lite om jag tycker om de små. Så får det bli en blackout sen =)

    http://www.ebay.com/itm/310958393374...%3AMEBIDX%3AIT
    Finns noll anledning att skaffa en blackout, om du redan har en qav. Skulle eventuellt vara om du skaffar hex versionen.

  12. #12

    Standard

    Kk board mini med display? Annars så kostade naze32 bara 18 dollar på hk och där fin s det möjlighet för gps etc, vet inte hur det är på mini kk.

    Xermalk. Är man prylbög så är man
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  13. #13
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Mini KK'n har samma funktioner som sin storebror.
    Den har även display som är även den i mindre format.

    Matsa...

  14. #14

    Standard

    Kan du mäta avståndet mellan dom två röda strecken ?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	250quadarm.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	216,3 KB 
Id:	47575

  15. #15

    Standard

    Men går det att, om man vill, koppla in GPS till kk2 boardet? Har bara ett 5.5 liggandes som jag är ruskigt besviken på.

    Cyberpete: Här kommer bild.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-09-06 16.35.19.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	131,4 KB 
Id:	47584

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •