Reklam

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 84 av 84

Ämne: Nitrometan

Gasmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

Standard

Prova att vända dig till Fisher Scientific i Göteborg, eventuellt kan de hjälpa dig med etern.
    https://www.fishersci.se/se/en/home.html
    //Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

www.strangnasmodellflygare.se

Reg.datum
    Mar 2018
    Jobb
    Ritare / konstruktör

Standard

Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    ...Och jag köpte färdigblandad Optimix från Minicars sortiment,12% här för nyssens och den funkar utmärkt.
    Har blandat själv tidigare men ser ingen anledning o trassla till det för om man kan köpa ett fungerande färdigbränsle
    så är det OK för mig.
    Jag har förståelse för de som vill fortsätta blanda själva men för mig så kvittar det egentligen,bara det funkar bra.
    Var köper man det bränslet ? Jag är idel öra. Kan de skicka med bussgods, som brukar vara ett krav för brandfarliga ämnen ? Är det ett bra bränsle med bra korrosionsskydd och smörjningsegenskaper, bra tomgångsegenskaper ?

Skälet att jag blandade bränsle själv, var att få alla dessa krav uppfyllda.

Jag kan ta emot bussgods i min stad. Och jag bor i Linköping.

Gasmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

Standard

Då kan du väl handla 'över disk' hos Powertoys.
    http://www.powertoys.se/radiostyrt/bransle-tillbehor/
    //Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

www.strangnasmodellflygare.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •