Reklam

 
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 90 av 90

Ämne: Nitrometan

  1. #81


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Prova att vända dig till Fisher Scientific i Göteborg, eventuellt kan de hjälpa dig med etern.
    https://www.fishersci.se/se/en/home.html
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  2. #82

    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    576
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Ritare / konstruktör

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    ...Och jag köpte färdigblandad Optimix från Minicars sortiment,12% här för nyssens och den funkar utmärkt.
    Har blandat själv tidigare men ser ingen anledning o trassla till det för om man kan köpa ett fungerande färdigbränsle
    så är det OK för mig.
    Jag har förståelse för de som vill fortsätta blanda själva men för mig så kvittar det egentligen,bara det funkar bra.
    Var köper man det bränslet ? Jag är idel öra. Kan de skicka med bussgods, som brukar vara ett krav för brandfarliga ämnen ? Är det ett bra bränsle med bra korrosionsskydd och smörjningsegenskaper, bra tomgångsegenskaper ?

    Skälet att jag blandade bränsle själv, var att få alla dessa krav uppfyllda.

    Jag kan ta emot bussgods i min stad. Och jag bor i Linköping.

  3. #83


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Då kan du väl handla 'över disk' hos Powertoys.
    http://www.powertoys.se/radiostyrt/bransle-tillbehor/
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  4. #84

  5. #85

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Var köper dragracingentusiasterna sin nitro??

  6. #86


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Här köper en del. http://www.sunoco.se/
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  7. #87

    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    61
    Jobb
    tidsmiljonär
    Klubb
    Västerviks MFK

    Standard

    Min ansökan till MSB är nu på väg......VROOOOM...

  8. #88


    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    94
    Jobb
    Teknikinformatör
    Klubb
    Östersunds modellflygklubb

    Standard

    Hej,

    Jag köper min nitrometan från Masens i Hudiksvall. Den går inte att köpa ren utan att man innehar tillstånd, men, jag köper den hos Masen utblandad med metanol där jag beställer med 15% inblandning. Detta köper jag då i femlitersdunkar. samt dessutom ren metanol i separata dunkar. När jag sedan behöver bränsle blandar jag den färdiga soppan genom att tillsätta mer metanol om jag vill ha lägre nitroinblandning och därefter tillsätter jag den oljeinblandning jag vill ha för en specifik motor. Jag behöver aldrig mer än 15% nitro, men behöver man mer så det går också bra, upp emot 30% skulle jag tro. Masen har dessutom risinolja och allt till mycket bra priser. Jag brukar beställa på telefon och hämta det själv när jag har något ärende förbi Hudik. Betalning med Swisch eller mot faktura, vilket man vill och alltid problemfritt.

    /Robban

  9. #89

    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    61
    Jobb
    tidsmiljonär
    Klubb
    Västerviks MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FlyHigh Visa inlägg
    Hej,

    Jag köper min nitrometan från Masens i Hudiksvall. Den går inte att köpa ren utan att man innehar tillstånd, men, jag köper den hos Masen utblandad med metanol där jag beställer med 15% inblandning. Detta köper jag då i femlitersdunkar. samt dessutom ren metanol i separata dunkar. När jag sedan behöver bränsle blandar jag den färdiga soppan genom att tillsätta mer metanol om jag vill ha lägre nitroinblandning och därefter tillsätter jag den oljeinblandning jag vill ha för en specifik motor. Jag behöver aldrig mer än 15% nitro, men behöver man mer så det går också bra, upp emot 30% skulle jag tro. Masen har dessutom risinolja och allt till mycket bra priser. Jag brukar beställa på telefon och hämta det själv när jag har något ärende förbi Hudik. Betalning med Swisch eller mot faktura, vilket man vill och alltid problemfritt.

    /Robban
    Kanon, stort TACK Robban för den informationen....! Jag lär väl få nobben på min ansökan ovan så här är tydligen lösningen.!! 15% i metanol passar även mig perfekt..!! TACK.!

  10. #90


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Om flygklubben har organisationsnummer kan man köpa ren nitro i klubbens namn (om styrelsen går med på det). Då räknas klubben som företag (juridisk person). Då behövs inget tillstånd av MSB.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •