Egentligen inte! Orsaken är mycket seriös och befogad skulle jag nog vilja påstå. Tyvärr så är det väl mer regel än undantag att tjänstemän som egentligen saknar kunskap om saker och ting övertolkar och krånglar till saker i onödan, vilket i sin tur leder till att vi får mer onödiga kostnader och spendera massa tid på helt obefogade saker för att få dem lyckliga och nöjda .

Kenneth får hjärna förklara varför man "minst" ska ha tävlingslicens.

I min värld så gör Licensen ingen annan skillnad en en liten kostnad extra för att subventionera kostnaderna som förbundet har för den rena tävlingsverksamheten. Man blir väl knappas mer registrerad eller kontrollerad för att man betalar tävlingslicens? Misstolka inte, jag kommer garanterat skaffa licens eftersom jag gillar att tävla. Det jag inte gillar är att man ska tvinga folk att betala för något som de faktiskt inte har ett dugg med att göra. Ta tex Micke, om han är en inbiten modellflygare så tycker jag han borde vara med i Smff. Jag tycker däremot att det ska räcka för att få ta del av det arbete som Smff utför. Varför ska han tvingas skaffa licens för att få blanda egen soppa om han ändå inte kommer tävla? Hur troligt är det att MSB går igenom alla start och resultatlistor för att se om man verkligen tävlat? Ni kan kanske förstå undertonen i vad jag anser om kompetensen hos de som hittat på detta även om jag inte säger det rakt ut.
Undrar om inte Linflyget kommer få ökat intresse