Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Postens avgifter

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    22
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    SSBK

    Standard Postens avgifter

    Hämtade 2 pack. delar till en 250 idag ena pack. tull 81:- avg. posten 100:-
    pack. två tull 366:- avg. posten 100:- dyrt att handla billigt

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tja - handlar man från länder utanför EU så får man alltid räkna med 25 % moms (ej tull normalt - men moms även på fraktkostnaden) och postens hanteringsavgift. Inte mycket att diskutera för moms får du betala även när du handlar inom EU men då den moms som gäller i landet där handlaren håller till. Små försändelser brukat slinka igenom men lite större paket skall man alltid räkna med kostnaderna när man bedömer om det lönar sig eller inte att handla från t ex Hongkong.
    Roger

  3. #3

    Standard

    Så har vi ju SCS som tror att de avgör om du skall betala avgift eller ej...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Så har vi ju SCS som tror att de avgör om du skall betala avgift eller ej...
    Jag ringde Tullverket om SCS för ett tag sen och berättade hur dom gör. Fick ingen särskild respons utom att jag gör ju inget fel om jag betalar till dom. När jag frågade om hon tycker det är ok att tull och moms hamnar i England i stället för i Sverige blev hon tyst och sa att hon skulle kolla upp saken. Det är ju faktiskt jag som importerar grejorna och momsen borde hamna här.
    SCS är så listiga att dom har en hub i England och får det att se ut som jag importerar från England när grejorna i själva verket kommer från HongKong. Visserligen sparar jag några kronor på att det är nån procent lägre moms i England, men det känns i alla fall fel.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    SCS ?
    F ö är det väl rätt uppenbart att men inte direkt behöver tro om vi skall betala moms eller ej - den beskattningen finns ju i alla EU-länder även om nivån kan skilja.
    Roger

  6. #6

    Standard

    Att man skall betala är ingen diskussion - problemet är SCS som anser att de skall ta ut denna avgift för införsel till ett UE land - de är ett fraktbolag - inte en tullverksamhet.

    Det är då det börjar bli fel...speciellt som de tar ut UK-moms.

    Trots det kan paketet kontrolleras i Sverige och då kan vi kan åka på en avgift från svenska tullen/posten också vilket betyder att vi kommer betala 2ggr för samma sak.

    Det är inte OK!
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •