Reklam

Resultat 1 till 3 av 3

mne: Tips p vska/lda fr TBS Disco

Standard Tips p vska/lda fr TBS Disco

Hejsan,

Verkar ju finnas ganska mnga TBS Disco gare hr s tnkte hra hur ni frvarar/transporterar dom? TBS har ju en lsning men mste finnas billigare varianter fr bara "slit och slng" och inte jorden runt resor. Helst skulle jag ocks vilja slippa ta av propellrarna. Eller tar ni av dom efter varje flygtur?

Har sett tips p vskor hos Clas Ohlsson i andra trdar dr det verkar som man kan skra ut fack efter egen nskan men tror inte det finns ngon med mtt som klarar en Disco med propellrarna p. Annars verkar dom ok.

Angende propellrarna igen, vad ska man tnka p vid av och p montering? Sg en trd p fpvlab.com med mnga olika sikter om vad som var rtt och fel, loctite eller ej, handkraft eller verktyg unt so weiter...

Har bara flugit hubsan innan och dr gr ju propparna stup i kvarten vid busflygning och r enkla att byta och flyger dessutom av ibland men det gr ju inte s ont Vill dock inte uppleva att en propeller flyger av p min Disco... Har Graupner p idag som r ganska anvnda och verlevde en mindre kontrollerad landning i en enbuske hromdagen men har en ny uppsttning p ingng.

//Henrik

Standard

Jag har remmar och spnner min disco bakp min ryggsck (kameravska). I vskan har jag batteri, radio och brillor och en teleskop pinne frn teknikmagasinet med min TBS GS som jag bara fller upp. Nr jag skall flyga s tar det ca en minut innan jag r uppe i luften och mindre n en minut att packa och dra.

Det kan vara nice att kunna klttra eller vandra till stllen dr man vill flyga s man slipper flyga ondigt lngt bort och sedan bara ha en minut vid objektet, plus att man d frmodligen r inom LOS vilket jag mer och mer respekterar. D r den packningen klockren.
    En frdel till r att man brnner lite flsk nr man rr sig

Vska med en TBS Disco och "propellrar p" lter stort och otympligt, men kolla resvska i hrdplast och bygg med liggunderlag p insidan. D har du ju t.o.m hjul s du kan dra runt den.

Mina propellrar sitter nstan alltid p, frutom nr jag reser lngt och d med riktig TBS flight-case som jag kpte begagnad.
    Strunta i lock-tight. Kr bricka-mutter-lsmutter. Eller skaffa propellerfsten dr varannan r "felgngad".
    Jag kr sjlv bara med bricka och lsmutter och har i min lilla flight-check att bl.a. kolla muttrarna innan var flygning.

Glm inte att bertta vad du vljer. Alltid kul att se hur andra gr.

Standard

Ryggsck och spnnband lt ju inte fel, frstr helt klart frdelarna med mobiliteten! Jag kr ofta mellan GBG och land med massa packning i bilen s vill kunna stuva undan Discon p ett bra och skert stt s d fr det nog bli att skruva av propparna och hitta en lmplig lda. Har som sagt spanat lite p Clas Ohlsson varianten fr 599:- men sg p SkneHobby att dom tar 695:- fr TBS Casen vilket ju inte var s farligt, trodde den lg p ver 1000:- Dock s finns den inte hemma och verkar inte vara ngot som kanske kommer in s ofta.

Gjorde precis en bestllning frn OneDrone i Slovenien och skulle frsts passat p att bestlla en vska samtidigt, nr allt kommer omkring s blir det ju inte s stor skillnad... Bara att inse att den hr nya hobbyn ocks kommer belasta kontot en del framver...

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •