Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tips på väska/låda för TBS Disco

  1. #1

    Standard Tips på väska/låda för TBS Disco

    Hejsan,

    Verkar ju finnas ganska många TBS Disco ägare här så tänkte höra hur ni förvarar/transporterar dom? TBS har ju en lösning men måste finnas billigare varianter för bara "slit och släng" och inte jorden runt resor. Helst skulle jag också vilja slippa ta av propellrarna. Eller tar ni av dom efter varje flygtur?

    Har sett tips på väskor hos Clas Ohlsson i andra trådar där det verkar som man kan skära ut fack efter egen önskan men tror inte det finns någon med mått som klarar en Disco med propellrarna på. Annars verkar dom ok.

    Angående propellrarna igen, vad ska man tänka på vid av och på montering? Såg en tråd på fpvlab.com med många olika åsikter om vad som var rätt och fel, loctite eller ej, handkraft eller verktyg unt so weiter...

    Har bara flugit hubsan innan och där går ju propparna stup i kvarten vid busflygning och är enkla att byta och flyger dessutom av ibland men det gör ju inte så ont Vill dock inte uppleva att en propeller flyger av på min Disco... Har Graupner på idag som är ganska använda och överlevde en mindre kontrollerad landning i en enbuske häromdagen men har en ny uppsättning på ingång.

    //Henrik

  2. #2

    Standard

    Jag har remmar och spänner min disco bakpå min ryggsäck (kameraväska). I väskan har jag batteri, radio och brillor och en teleskop pinne från teknikmagasinet med min TBS GS som jag bara fäller upp. När jag skall flyga så tar det ca en minut innan jag är uppe i luften och mindre än en minut att packa och dra.

    Det kan vara nice att kunna klättra eller vandra till ställen där man vill flyga så man slipper flyga onödigt långt bort och sedan bara ha en minut vid objektet, plus att man då förmodligen är inom LOS vilket jag mer och mer respekterar. Då är den packningen klockren.
    En fördel till är att man bränner lite fläsk när man rör sig

    Väska med en TBS Disco och "propellrar på" låter stort och otympligt, men kolla resväska i hårdplast och bygg med liggunderlag på insidan. Då har du ju t.o.m hjul så du kan dra runt den.

    Mina propellrar sitter nästan alltid på, förutom när jag reser långt och då med riktig TBS flight-case som jag köpte begagnad.
    Strunta i lock-tight. Kör bricka-mutter-låsmutter. Eller skaffa propellerfästen där varannan är "felgängad".
    Jag kör själv bara med bricka och låsmutter och har i min lilla flight-check att bl.a. kolla muttrarna innan var flygning.

    Glöm inte att berätta vad du väljer. Alltid kul att se hur andra gör.

  3. #3

    Standard

    Ryggsäck och spännband lät ju inte fel, förstår helt klart fördelarna med mobiliteten! Jag kör ofta mellan GBG och Öland med massa packning i bilen så vill kunna stuva undan Discon på ett bra och säkert sätt så då får det nog bli att skruva av propparna och hitta en lämplig låda. Har som sagt spanat lite på Clas Ohlsson varianten för 599:- men såg på SkåneHobby att dom tar 695:- för TBS Casen vilket ju inte var så farligt, trodde den låg på över 1000:- Dock så finns den inte hemma och verkar inte vara något som kanske kommer in så ofta.

    Gjorde precis en beställning från OneDrone i Slovenien och skulle förstås passat på att beställa en väska samtidigt, när allt kommer omkring så blir det ju inte så stor skillnad... Bara att inse att den här nya hobbyn också kommer belasta kontot en del framöver...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •