Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Badad f450 - Inköp av nya prylar

  1. #1

    Question Badad f450 - Inköp av nya prylar

    Hallå,

    I helgen hade jag dålig koll på batteristatusen på min quad då den befann sig över vatten och gjorde precis som jag lärt den att göra, landa.

    ca 40 sek befann den sig helt under vatten. Jag har låtit den torka under infravärme och rengjort allt som möjligt gått att rengöra med elektronikrengöring.

    Det kunde gått mycket värre! Endast 2st ESC som brann, och motorerna verkar lite buggiga. Så nu tänkte jag beställa mig lite nya grejor.

    Kör en DJI F450 Flamewheel med Naza M v2, orginal ESC var 15A e300 och motorerna 2212/920KV

    Jag har läst runt mycket och mer eller mindre bestämt mig att köpa Afro 20A ESC med simonk flash.
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=47810

    Men jag har svårt att hitta motorer som kan passa, skulle gärna vilja ha motorer liknande orginal med "self tightening" proppar. Om det finns, detta för att jag har ett gäng proppar på lager, vore gött om man kan använda dem. Annars är jag öppen för förslag.


    Så, Vad tror ni om mitt val av ESC? Har ni tips på passande motorer?

    Tacksam för all hjälp!

  2. #2

    Standard

    Hittade dessa motorer som påminner om orginalen, vad tror ni?

    http://hobbyking.com/hobbyking/store...4pcs_box_.html

  3. #3

    Standard

    Varför inte köpa ett nytt E 300 system, 4 motorer med esc för € 109 på Dji:s hemsida

  4. #4

    Standard

    Jag tog mig faktiskt och gjorde det, jag var ju nöjd så länge det funkade.

    Men säg mig, vad är anledningen till att man vill ha högre Amp i ESC? för att de ska klara av värre motorer?

    Jag är ganska så ny med detta. Vore kul att veta ifall man skall uppgradera någon gång i framtiden.

  5. #5

    Standard

    Du behöver högre amp om du ska ha en biffigare motor eller om din nuvarande motor med annan propeller drar mer ström
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •