Reklam

Resultat 1 till 16 av 16

mne: Vintern pvg, vilken sndarhanske r bst

nimmiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    34
    Jobb
    Systemadministratr
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Lule

Standard Vintern pvg, vilken sndarhanske r bst

r det ngon p forumet som har erfarenhet av de olika sndahanskarn som finns ute p marknaden. Jag har hittat 2 typer http://www.ebay.com/itm/Warm-Glove-C...item58a5f0e043
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	$(KGrHqV,!nsFJN)Q)ZcqBSVk68UDqQ~~60_35.JPG 
Visningar:	73 
Storlek:	12,6 KB 
Id:	47628
    och http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html

Namn:	TXGlove.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	72,4 KB 
Id:	47629

Den sista har redan uttag fr nackband. Frdelar och nackdelar p de olika modellerna eller lnkar till andra modeller mottages tacksamt

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Har den andra av modellerna ovan (Turnigy) och den r enkel att anvnda eftersom det r ltt att skjuta in och ta ut hnderna s jag saknar inte nt direkt. Har ett Multiplex "sndarbord" (av EPP/EPO) och hela sndaren inkl detta gr faktiskt in i denna "sndarhandske". Den har ju ingen vaddering men den hller vinden borta och drigenom s knns det varmt drinne - och behver man mera vrme s kan man ju ha nn form av handvrmare inuti den.
    Roger

Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlgg
    243
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

Standard

Den hr r helt klart den bsta som jag har provat:
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...%C3%A4ndarmuff
    Ttar bra vid handlederna (mycket viktigt). Jag har skurit upp ett hl i vinylplasten fr nackremmen.

// Fredrik W
    "gandets gldje r icke att frringa."

Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    658
    Klubb
    Sdertlje modellflygklubb

Standard

En viktig egenhet r att nack-remmen skall sitta I handsken s att du slipper ha handskens lock p hnderna.
    Googla "Radiowarm". Jag kpte den p MFT och den r ruggigt bra.
    Kompletera med http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...rSearch=heater och Lipo 3S/ 4 Ah s slipper du frysa om hnderna.
    Nu gller det bara at vi fr sn ocks.

// Mats W
    Flygsmurfen

Standard

Den som ser ut som ett par boxes fungerar riktigt uselt (hk har en liknande). Dr r helt enkelt inte tillrckligt med plats inne i fr en "normal" sndare.

Psen dremot fungera riktigt bra i regn och sn. Och vill man verdriva s kan man stta in vrme i den.

@Flygsmurfen
    Har de uppdaterat den vrmaren? annars blev den farligt varm p 3s.
    Sen kan man alltid infrskaffa en Milwaukee jacka med inbyggd vrmare. Det gr att byta batterikontakt och anvnda vanliga 3s lipos.

Standard

Jag kr med denna pse

Namn:	TXGlove.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	47630

Samt denna vrmare

Namn:	hk-heater.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	146,2 KB 
Id:	47631

Namn:	hk-heater-2.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	159,4 KB 
Id:	47632
    Sjlva elementen ligger i ett par strumpor av lite tjockare modell samt tempgivaren r instoppad dr med..
    r riktigt njd med denna setup och har inte frusit n
    Skywalker 1900
    Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 376
    Klubb
    Karlstads MFK

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Kp en Turnigy (den som bl a Henke anvnder) - den duger utan vidare att brja vinterflyg-karriren med. Vill du sen ha nt "bttre" s finns ju alternativ men muffar runt armleden gr det samtidigt svrare att snabbt f in och ur hnderna s det r inte enbart frdelar.
    Roger

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 392
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Jag skaffade fr ett antal r sedan en sndarpse frn England. Den har resrmuffar fr hnderna, nack och midjerem, stagning i sidorna och tillrckligt med utrymme fr att rymma handvrmare. Tillverkaren var vnlig nog att brodera mitt namn p sndarpsen, fin kundservice!

Namn:	DSC01575.JPG 
Visningar:	87 
Storlek:	229,5 KB 
Id:	47633

Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    999
    Jobb
    Malm
    Klubb
    Rcff

Standard

Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlgg
    Sn har jag ocks funkar bra
    Bor i Malm
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Standard

Namn:	100_0636.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	83,6 KB 
Id:	47646
    Har ocks Turnigy ihop med ett par avlagda vindbyxor som jag rullat upp benen p. Ett tillskuret sittunderlag under radion gr att det blir ganska varmt. Ngot vrmeaggregat behvs inte.
    /m

nimmiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    34
    Jobb
    Systemadministratr
    Klubb

Standard

Tack fr alla synpunkter och tips. Jag tror att jag frst provar en Turnigy eftersom den inte kostar srskilt mycket p hobbyking och jag vet inte om jag kommer att tycka om att ha sndare + hnder instngda p det sttet.

@multpass, ska prva med sittunderlaget till att brja med

Standard

Kan ju tillgga att jag inte anvnder vrmaren om det r + grader, oftast vill jag bara ha vindskyddet, det tenderar att alltid blsa hos mig
    Jag har frvrigt testat bda Turnigy psarna och den rda kndes fr liten fr min radio (futaba 14sg) samt att jag inte var jtte frtjust i "muffarna" blev lite krngliga att komma in i.. Men den svarta r bde rymligare och lttare att stoppa in hnderna i
    I r ska den dock moddas fr att ha nackbandet i psen ist fr i radion, gillar inte att man liksom hnger hela psen ver framsidan p radion nr det anvnds..
    Skywalker 1900
    Bixler 2

nimmiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    34
    Jobb
    Systemadministratr
    Klubb

Standard

Ja det var den svarta

jag tnkte p.

@Henka.a
    Nr du pratar om nackbanden, var fr man tag i sdanna r ppna i bda ndarna? Svrt att veta vad man ska googla p.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Det blir nog till att gra en hel del moddning om man skall stta remmen i psen men nd f lite stabilitet i hela lsningen. Mjligen bygga in en platta i botten p psen och stta fstena i den och sen fixera sndaren i plattan - ungefr som p ett sndarbord. Fr personligen vill jag i alla fall ha sndaren p nt stt fastsatt via remmen och inte ha den lst liggandes i psen.
    Roger

Standard

@ nimmis, r inte riktigt med p vad du menar men remmar gr att kpa hos div hobbyshoppar
    @McRegor, Ja det kommer nog bli en del jobb men ngot i stil med det du frklarade, har inte brjat titta ngot nmnvrt p enkel men bra lsning n :/ Kanske r dags nu
    Skywalker 1900
    Bixler 2

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •