Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Sony 600tvl kondensator

  1. #1

    Standard Sony 600tvl kondensator

    Riktigt bra kamera, men varför ytmontera en kondensator på detta sättet?
    Jag har använt den 2 flygningar och är riktigt nöjd med kameran, men efter att ha monterat i ett nytt FC i min 250 quad så fick jag ingen bild i kameran, upptäckte då att ena benet hade gått av på kondensatorn.

    Är det någon av er som vet vad det är för mf på just den som sitter på 600 modellen? Eller om man kan klämma dit en 100-300mf kondensator utan problem?

    Får bli smältlimsklick på den nästa gång så att den håller sig på plats.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-09-30 08.04.00.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	98,2 KB 
Id:	47985

  2. #2

    Standard

    Har för mig att det är en kristall men hinner inte kolla just nu innan jobbet.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Den klumpen eldade upp en sån kamera för mig efter en krash när den böjde sig och kortslöt olämpliga saker
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Standard

    Jo det där lär vara en kristall tillhörande IC-kretsen som sitter bredvid

  5. #5

    Standard

    Jupp, svårt att laga har jag läst på rcgroups :/
    Men är man en hejare på att löda smått kanske det går att laga benet ?

  6. #6

    Standard

    Ja det är en kristall. Benet har gått av så pass långt in så att det är omöjligt att löda och samtidigt få det att hålla. Jag vill inte flyga runt i skogen och bli av med bilden när den vibrerar av
    Så bättre att köpa en ny hel komponent istället.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  7. #7

    Standard

    Råkade dra av samma kristall fast på min e-osd. Tänkte att den bara var för klockan men tydligen inte för osdn slutade att fungera Blir kanske en Minimosd.

  8. #8

    Standard

    Om jag inte missminner mig så är kristallen för att hålla reda på uppdateringsfrekvensen.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #9

    Standard

    Det kan nog stämma. Jag tänkte att den bara var där för att klockan skulle gå rätt men märkte att jag hade fel där :P

  10. #10

  11. #11

    Standard

    Tack så mycket metric! Blev mycket enklare efter din länk, reservdel beställd. eller rättare sagt 10st. Så om någon skulle behöva någon 28.375 kristall akut någon gång så kommer jag ha några liggandes hemma gratis.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •