Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ingen bild från Minimosd

  1. #1

    Standard Ingen bild från Minimosd

    Skulle behöva lite hjälp med att få igång en Minimosd med KW Team 2.3 firmware.
    Det är en sån här
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	witespyOSDsetp.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	139,2 KB 
Id:	47773
    Som har har KV Team modden så att man inte behöver strömsätta den med både 5v och 12v. Har tankat upp firmware + fonter utan problem, ser att den sparar config ordentligt men jag får inte igång videon. Provade först att köra från en kamera via osdn till videoTX och ett par fatshark, bilden är bara svart, provar jag att koppla kameran tiii VideoTX så ser jag videon.
    Provade sen att köra från kamera via OSD direkt till en skärm, då är det också bara svart, kopplar jag kameran direkt till skärmen så får jag bild. Blir inte riktigt klok på det här. Har provat att både koppla jord + signal från kamera till skärm men även jord direkt från kamera till skärm och bara signal via OSD inget av detta funkar.

  2. #2

    Standard

    Kom en bit på väg nu... kopplar jag videosignalen via OSDn och jord direkt mellag gopro och skärm så får jag video, kopplar jag sen OSDn till datorn via FTDI kabel så startar den upp och visar info på videon men kopplar jag den via Multiwii Pro mini så jag jag bara ren video, den startar aldrig upp själva OSD programvaran. Någon som har en aning om vad det kan vara?

  3. #3

    Standard

    Kolla så jorden är byglad på den.
    Det är lödplättar som ska ha kontakt.

    Om Osd inte visas kan det var pal /ntsc inställningar som inte stämmer.

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PatrikE Visa inlägg
    Om Osd inte visas kan det var pal /ntsc inställningar som inte stämmer.
    fast den visas när jag kopplar minimosdn till min dator via FTDI kabel.

  5. #5

    Standard

    För mej visades Osd ända tills jag koppla in kameran.
    Då försvann det.
    Kom tillbaka när kameran togs bort igen.

  6. #6

    Standard

    jag har tvärt om, bara kamera och ingen OSD

  7. #7

    Standard

    Hittade problemet, fick ut 4v och inte 5v från serieinterfacet på multiwiin, när jag tog 5v från ett annat ställe så får jag både video och OSD info :-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •