Jag flögtidigare en quad med den radio/sändare jag nu skall använda till min Tarot 680pro jag nu nästan byggt klart och radion fungerade super till den quaden. Problemet jag nu har är att min förra quad dök i Östersjön på grund av att ett fartreglage brann i luften. Så allt som följde med ner i havet är utbytt eller uppgraderat för att passa mitt nya bygge. Så mottagaren och den NazaV2 jag nu har är nya ur kartong. Jag köpte orginalmottagare då JRXG8 har ett väldigt skralt utbud av kompatibla mottagare.
"Naza assistant" känner nu av motorerna i motor test, motor 1-6snurrar rätt och sändaren känner av nya mottagaren via "Bind", bind plugg i nya mottagaren och Bind funktionen i sändaren. Dock så får jag absolut inte till det med att få "Naza assistant" att känna av min sändare. Så försök till att kalibrera via assistenten är lönlöst. När jag konfigurerade min nu döda quad flöt allt på precis som man vill ha det. Jag har testat nya servokablar och trippelkollat att kablarna sitter åt rätt håll och de sitter i sina platser de skall ha. Reciever Type i Naza Assistant är satt till Tradition. Enda skillnaden jag kommer på mot quaden som fungerade är att detta är en hexa istället för quad och att jag kör 4s istället för 3s batteri.

Så nu är jag tacksam för all hjälp jag kan få. Jag är även beredd att lämna bort den för servicekoll mot betalning om ngn av er jobbar med sådant här.

Ha en fortsatt bra kväll

/Tomas