Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Lämpligaste Flight Controllern för TBS Disco?

  1. #21

    Standard

    Vector... njae inget för mig. Nyss gjort mig av med EagleTree-grejer. =) För det är väl de som gjort Vector?

    Vad behöver jag för grejer till Naze32 för att få Stabilize, GPS Hold och RTL?

    Följande?
    1 x Naze 32 "Full" Mini Flight Controller (Black) +US$51.99
    1 x Naze Breakout Cable +US$1.99

    Och detta var redan förkryssat?!
    1 x Right Angle Pin Pack for Naze (3Px6, 2Px10) +US$0.99
    1 x 5V Magnetic Buzzer for Naze with Pigtail +US$1.99
    1 x 10cm Servo Leads - Male to Male +US$2.99
    1 x M3x6mm Nylon Philips Screws (Black) - 10pc +US$0.79
    1 x M3 Nylon Nuts (Black) - 10pc +US$0.80
    1 x M3x6mm+6mm Female/Male Nylon Spacer +US$2.73

    GPS då?

    Vad är AfroFlight Naze32 Acro AbuseMark FunFly Controller för nåt? Den har flygarn här skaffat.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22

    Standard

    Jag har fått uppfattningen att (timecop) utvecklaren som portat Multiwii koden till Naze32 och designat hårdvaran tycker att GPS är osmakligt och något han helst inte vill pyssla med. Men då all kod ursprungligen kommer från MultiWii projektet så finns GPS stöd med och det verkar göra någonting i alla fall. Han har ganska starka åsikter om ganska många saker, som s.bus, PWM mellan mottagare och flight controller, i2c bus över kablar, kompass på pinne och framför allt som har att göra med DJI.

    Det kanske inte är rätt kort att använda om RTH, loiter och liknande är viktigt men då jag fått en GPS över så provar jag nog en del under vintern på 250n.

    Timecop verkar vara lite svår att samarbeta med, det finns två spinoffs på hans baseflight kod. De kallas Harakiri och Cleanflight.

    Jag tycker att min 250 flyger helt otroligt bra med Naze32 kortet, GPS och det där löser sig säkert med tiden.

    Jörgen

  3. #23

    Standard

    Ja just det, Acro betyder att kortet inte har barometer och kompass. Alltså blir bara positionering möjlig med GPS, ingen form av GPS styrning kan ske utan kompass.

    Jörgen

  4. #24
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    CC3D . Jag är otroligt nöjd med den.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •