Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Blackout Mini H (clone) - Byggtråd

  1. #1

    Standard Blackout Mini H (clone) - Byggtråd

    Efter att under 15år flugit både flygplan, helikoptrar under olika omfattning och dedikering har jag tänkt att ge mig in i multicopterträsket och då 250 för att vara precis.

    Har under hela våren suttit och flugit simulator och dreglat på Youtube och fönstershoppat på världens alla hobbyshoppar men har nu slagit till och beställt det mesta för att komma igång med min quad och FPV.

    Tänkte dokumentera bygget och mina första trevande steg in i quadcopter/FPV världen i denna tråden.

    Följande är nu enroute till Sverige från diverse ställen i världen.

    Blackout Mini H Clone chassi (eBay)
    RCX 1804 2400kv (Banggood)
    Mystery 12a SimonK ESC (eBay)

    Afro Naze32 Acro (Hobbyking)
    KNT PDB (rcflight)
    Turnigy nano-tech 3s 1300mah 45-90C (Hobbyking)
    Gemfan Propellrar (Hobbyking)
    Fatshark Attitude V2 + Lipo (Hobbyking)
    OrangeRX R615 (Hobbyking)
    5.8G Clover Whips (rcflight)


    Uppdatering följer när grejerna börjar trilla in genom brevinkastet

    Senast redigerat av cj den 2014-08-27 klockan 10:28.

  2. #2
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Då är jag först i ledet som välkommnar dig i träsket.
    Du kommer gilla det. För det gör iaf jag.

    Kommer följa tråden med stort intresse.
    Mvh Henrik
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

  3. #3

    Standard

    Tackar tackar.

    Nu har även delarna börjat trikla in.

    Följande har anlänt:

    Blackout Mini H (Clone) chassi
    RCX 1806 2400kv x 4
    Mystery 12A SimonK ESC x 4

    Och idag så ska jag hämta mina Fatsharks hos Fedex
    Ska ta lite bilder på grejerna ikväll.



    /Carl Johan

  4. #4

    Standard

    Upptäckte när jag satt och fibblade med chassit att mitt PDB inte passade . CC måttet är 30,5mm och PDB hade 36mm så jag få hitta en annan lösning för att distribuera strömmen. Funderade på att kanske beställa en original PDB från Blackout men vet inte om den passar min klon (måtten på chassit kanske inte är exakt samma).

  5. #5

    Standard

    Bra notis cj! Värt att kolla måtten på den PDB jag har beställt till ett liknande bygge (ZMR250/CloneOut fr. Banggood, Cobra 1960kv och ESC fr Dronematters, samt ett knippe 4s 1300mah 45C nano-tech fr Hobbyking!

  6. #6
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Hej.

    Hur går det med multin??
    Mvh Henrik
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

  7. #7

    Standard

    Abusemark har pd boards som är samma storlek som naze32, har två liggande om du vill köpa ett i sverige.

    http://abusemark.com/store/index.php...ds2dq2cbm7o6f2

    Körde också först mystery 12a på min cloneout men efter att jag bränt 3st orka jag inte mer o bytte till afro.

  8. #8

    Standard

    Inget blir som man har tänkt och planerat som småbarnsförälder

    Efter flera turer med ESC som ville brinna innan de ens kommit i luften, nytt chassi och flera timmar med ny radio och frekvens så lyckades jag faktiskt spinna upp den och skutta lite på gräsmattan idag innan regnet satte stopp för allt roligt.

    Jag får be om ursäkt för att byggtråden totalhavererade men nu har jag iaf en flygande mini quad

    Setup blev som följer:

    Chassi: Nighthawk 250
    Motorer: RCX 1804-2400kv (DYS 1806-2300 i reserv)
    Fartreglage: T-Motor S12A ESC
    Mottagare: Hawkeye DTF UHF Mini RX
    Sändare: FrSky Taranis + Hawkeye Deluxe JR Modul (taranismod)
    Antenner: IBCrazy Dipole (TX/RX)
    FC: Naze32 Acro
    Video TX: Fatshark 250W 5.8G VTX
    Video antenner: IBCrazy Mad mushroom (beställda)
    Kamera: Sony PZ0420
    OSD: KV Team Minimosd
    Goggles: Fatshark Attitude V2

    Det blev med andra ord inte mycket som stämmer överens med den ursprungliga planen. Men nu har jag iaf ett extra chassi när jag lyckas krasha ordentligt.

  9. #9

    Standard

    Lite bilder är alltid trevligt. Just nu sitter Fatshark original antennerna, men mina IBCrazy MM kommer imorgon sen kommer ESC åka in i kroppen när mina nya motorer dyker upp i veckan vilket borgar för en lite renare setup. Men den flyger iaf








  10. #10

    Standard

    Tuff liten sak, fint bygge.
    Enda jag skulle ändra är att skydda sändarn så den inte knäcks vid antennfästet om du krashar.

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Tuff liten sak, fint bygge.
    Enda jag skulle ändra är att skydda sändarn så den inte knäcks vid antennfästet om du krashar.
    Tackar tackar. Jo både VTX och UHF-RX ska flytta in i kroppen så snart jag får mina DYS BE106 motorer. Kommer köra en förlängningsladd till VTX. Lite bökigt eftersom Fatshark sändaren är så stor och bulkig. Det enda som kommer att sticka upp på ovansidan är en Mad mushroom.

  12. #12

    Standard

    Körde två laddningar i garaget igår. Jag är helt såld. Även om jag är helt grön på vad quad och flightcontrollers är så var den grymt stabil med naze32. Lite vinglig i höjdled med min throttle-control men provade att dra upp den i taknivå och släppa den och fånga den med throtteln igen. Vilket härligt ljud Hoppas på att det ska blåsa lite mindre så man kan hinna ta ut den på gräset. Ska flyga LOS tills jag är bekväm sen blir det FPV premiär

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •