Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Taranis problem!

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    9
    Klubb
    Karlshamns Mfs, Mfk Snobben

    Standard Taranis problem!

    Hej, jag har flugit Jr sedan 1993 och kan deras upplägg utan och innan kan även Spektrum och Futaba skapligt men nu fungerar ingenting som jag vill när Taranisen kom hem! Söker på nätet efter enkla basic tips till typ enkel 4kanal kärra , seglare med 2 eller fler ving servon , v- tail enkel fbl heli m.m men ingen stans kan jag hitta en mall eller beskrivning som fungerar som jag vill! Det jag söker är fungerande flight mode 3st med förvalda olika Dr och Exp, vill även ha 3 oberoende Dr/Expo switchar med egna värden, detta för att kunna påverka värdet på enskild kanal utan att byta flight mode. Jag har en hang kärra som jag har 2 skev serv och 2 servo till v-talen, broms skev upp och kompensering höjd-dyk, diff på skev m.m , jag kan inte få diffen att fungera på ena skevet utan får ställa på servo istället!


    Enkel fbl heli med Fm norm, 1 och 2 samt hold, vill även ha 3 brytare för oberoende Dr/exp, kan inte få till det som jag vill ha det. Detta hade jag fixat på nolltid med Jr men nu är det som förgjort!


    Tittar man på nätet så hittar jag bara dr/ expo som går på en gemensam brytare men inget om hur jag ska lösa mitt problem.
    Mvh
    Stefan

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Föreslår att frågan flyttas till den stora Taranis-tråden så att vi får tipsen samlade på ett ställe - http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...hlight=taranis
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •