Reklam

Resultat 1 till 4 av 4

mne: [Multicopter] Quadcopterproblem. Knastrande ESC's och Motorer som gr t fel hll.

Standard [Multicopter] Quadcopterproblem. Knastrande ESC's och Motorer som gr t fel hll.

Hejsan, jag bygger just nu min frsta quadcopter, och jag har sttt p lite problem.

Jag har kopplat samman allt efter att ha provat isrplockat, men nu nr det sitter p plats s mrker jag en del problem.
    Alla instllningar p mitt styrkort, KK 2.1.5, r rtt, dvs Quadcopter X och alla mottagarinstllningar stmmer, och ven alla kablar r kopplade som dom ska och dubbelcheckade.
    Men nr jag armerar mitt kort, s mrker jag att 3 av 4 motorer gr t fel hll, att ESC'en sprakar lite svagt ibland, och att motorerna ibland nr jag gasar jmnt har en tendens av att antingen sluta snurra eller gasa p som sjutton.

Med bifogat finns en bild p hur motorerna borde och hur de snurrar, de rda pilarna visar hur de borde snurra och de bla hur de faktiskt snurrar.

Tnk p att jag kan ha fel om att jag r sker p att allt r rtt, med tanke p att jag r ett blbr.

Tack p frhand, Gustav.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	SFASFS.png 
Visningar:	73 
Storlek:	10,0 KB 
Id:	47928  

Reg.datum
    Mar 2009
    Inlgg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhttan

Standard

Rotation p motorerna ndrar du genom att vxla tv av de tre kablarna mellan motor och esc. Det spelar ingen roll vilka du vxlar.

Har du kalibrerat dina escar?

nimmiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    34
    Jobb
    Systemadministratr
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Lule

Standard

Du behver kalibrera dina ESC s att de startar samtidigt och har samma max. Kolla p den hr videon vid 2:30 beskrivs hur man gr det med KK2.1 bordet.

nimmiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    34
    Jobb
    Systemadministratr
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Lule

Standard

Och gr det ALLTID UTAN propellrar

Behrigheter fr att posta